Remote desktop eller VNC?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Remote desktop eller VNC?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Jag skulle vilja få remote desktop eller VNC att fungera. Men jag är osäker på hur jag ska göra vad de gäller ip-adresser och så.. plus om man har router. med brandvägger och så. Vore otroligt tacksam för all hjälp

kenjon
    Member
    Post count: 64

Prova LogMeIn, du behöver inte göra några inställningar alls.

Pettersson87
    Member
    Post count: 6

@kenjon 61068 wrote:

Prova LogMeIn, du behöver inte göra några inställningar alls.

Okej okej.. heter de lika på iphonen och datorn?
    tack för svar

peve
    Member
    Post count: 92

@pettersson87 61069 wrote:

Okej okej.. heter de lika på iphonen och datorn?
    tack för svar

Logmein är gratis och mycket bra på PC (kör Windows7 mot XP) men kostar tyvärr för iPhone som har Pro-vertionen

Annars är TeamViewer ett bra hjälpmedel. Nackdelen är bara att den styrda datorn måste ha en som kan logga in på teamviewer.com, hämta: Delta i en session och ge ID & lösen till den styrande datorn. iPhone har app. Teamviewer och allt är gratis. Träna först med hemdatorn och iPhonen för att hitta alla nyanserna.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@pettersson87 61023 wrote:

Jag skulle vilja få remote desktop eller VNC att fungera. Men jag är osäker på hur jag ska göra vad de gäller ip-adresser och så.. plus om man har router. med brandvägger och så. Vore otroligt tacksam för all hjälp

Jag använde Jaadu VNC förut men det finns många liknande i AppStore. Bästa är att du besöker hemsidan för den applikationen du vill använda, de har oftast bra guider och instruktionsvideor.

and3n
    Member
    Post count: 34

Har försökt fixa remote desktop, men har inte hittat en app som funkar, har testat med flera olika; Jump Desktop, iTeleport Jaadu VNC, mm. Men antingen går apparna inte att installera eller så crashar dem direkt när man startar appen.

Hjälp någon?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag kör med iTeleport mot en Windows 7 server med TightVNC utan problem. Vilken kombination har du testat?

Appar installerade via iTunes kraschar inte. punkt

peve
    Member
    Post count: 92

@and3n 64786 wrote:

Har försökt fixa remote desktop, men har inte hittat en app som funkar, har testat med flera olika; Jump Desktop, iTeleport Jaadu VNC, mm. Men antingen går apparna inte att installera eller så crashar dem direkt när man startar appen.

Hjälp någon?

Jag kör Teamviewer.com från iPhone båda för att styra vänners datorer som att köra min hemdator. Dvs jag styr deras dator med godkännande eller styr min egen hemdator efter förinställning.
    Tillägg:
    Jag hjälper pensionärer med deras datorer och kan köra deas datorer både från iPhone eller annan dator med deras medgivande, det är häller inga problem att köra min hemdator från remote efter förinställning. Allt är gratis.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.