Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Remote till iPhone 3G?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Kan vara världens mest korkade fråga. HUR kommer man igång med remote till iTunes? Har varit inne på inställningar så att iTunes ska leta efter iphone remotes etc.
Någon som har en enkel guide?kan fortfarande inte få det att fungera. Har försökt med allt. Öppnat portar. Dock inte säker på om jag har rätt portar öppna eller rätt inställningar.
Ingenting händer i iTunes när jag startar remote programmet på iphonen.
Hjälp snälla.
* Anslut din iPhone till ditt trådlösa nätverk.
* Installera gratis programmet “Remote” från AppStore på din iPhone 3G.
* I iTunes 7.7, klicka på Redigera -> Inställningar -> Avancerat. Bocka för “Leta efter iPhone eller iPod Touch Remote”.
* Se till att din iPhone är ansluten till samma nätverk som din dator med iTunes (De sak ansluta till samma router). Inga portar behövs öppnas.
* Ha iTunes öppet och kör sen programmet Remote från din iPhone.Nu är det bara att styra musiken i itunes från var som helst där du har täckning till det trådlösa nätverket.
//Cloudflyer
Jag får det inte heller att funka, jag har iphonen till mitt wlan och datorn till samma router fast trådat. En BBB router, så den delar ut riktiga IP, så eg. är det inte samma lokala nätverk, antar att det är därför.
@goldp 6648 wrote:
Jag får det inte heller att funka, jag har iphonen till mitt wlan och datorn till samma router fast trådat. En BBB router, så den delar ut riktiga IP, så eg. är det inte samma lokala nätverk, antar att det är därför.
Exakt 🙂
Inget lokalt nätverk i dem, inga routrar egentligen utan bara switchar.Så min PC måste alltså ha en trådlös anslutning till nätverket för att det ska funka? låter dumt isf…
har redan provat det men utan resultat.. provade med min laptop som jag kör trådlöst på, å då funkade det kanon…
men inte med min andra icke trådlösa.. jag får aldrig upp rutan där jag ska skriva in koden…Och du är säker på att iPhonen är ansluten till denna och att din dator är det samma?
japp.. har bara den, och närmaste granne bor 300m bort så det finns inga andra nätverk…
Kolla så att du inte har någon brandvägg eller nåt på den sationära.
Vilken dator är det du vanligtvis använder för att synka med iPhonen? Den stationära eller laptopen? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.