Ringa upp nr som kommer i SMS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ringa upp nr som kommer i SMS

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 66

Hej!

Jag får väldigt mycket nr i jobbet på SMS som jag vill ringa upp med hemligt nr.

På mina gamla SE telefon valde jag redigera innan samtal, och tryckte in #31# innan och så blev mitt nr hemligt. Hur gör jag med Iphone? Så fort jag trycker på nr så ringer telefonen upp.

Jag vet att man kan dölja sitt nr för ALLA samtal med det vill jag inte.

Någon som kan hjälpa mig?

//Jonas
    Iphone 3GS – 32GB – Vit
    Redsn0w

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du får då köra med inställningen “Visa nummer” avstängt medans du ringer dina hemliga samtal och sen får du byta tillbaka.
    Alternativt redigerar du numret till de människor du vill vara skyddad så att du alltid ringer skyddat till speciella nummer.
    Om du ringer mer skyddade nummer än icke-skyddade, så kan du stänga av att visa nummer och sen lägga till #31* för att visa nummer på speciella kontakter.

Annars finns det ingen hightechlösning.

Chill
    Member
    Post count: 72

Eller så kopierar du nummret och klistrar in det i där du slår nummrerna, och sätter *31# eller vad det va framför bara 🙂

mossarelli
    Member

Om man har 3.1 ja. Om du läser lite så ser du att det står redsnow i hans inlägg.
    Good luck.

probe
    Member
    Post count: 66

mossarelli: byta mellan varje samtal blir lite speciellt smidigt.

“Alternativt redigerar du numret till de människor du vill vara skyddad så att du alltid ringer skyddat till speciella nummer.
    Om du ringer mer skyddade nummer än icke-skyddade, så kan du stänga av att visa nummer och sen lägga till #31* för att visa nummer på speciella kontakter.”
    Går inte eftersom dom kommer på SMS hela tiden och inte ligger i min telefonbok.

mossarelli
    Member

Lite svårt då.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.