Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › ringsignal
-
AuthorPosts
-
Jag håller på att göra om vanlig låt till ringsignal men i instruktionerna står det att jag skall hitta ringsignaler i itunes men jag kan ej få upp några ringsignaler vad gör jag för fel?
1.lägg din låt i itunes
2. höger klicka på låten och välj visa info.
3. Välj fliken alternativ, där hittar du 2 checkboxar som heter start resp. sluttid. Välj vilken del av låten du vill ha i din ringsignal, max 30 eller 40 sekunder tror jag det är för en ringsignal.
4. gå tillbaka till låten i listan och högerklicka på den, välj skapa AAC version. Nu har du en kopia som är i formatet .m4a (aac).
5. Högerklicka på den nya filen och välj “visa i utforskaren”. nu öppnas mappen som innehåller den nya kopian av låten och den har en filändelse som är .m4a. Döp om låten så den har filändelse .m4r.
6. Nu är det bara att dubbelklicka på filen och itunes känner igen den som en ringsignal.:otack för tipset men nu får jag inte fram filändelse som jag skulle döpa om
är det någon som kan tipsa mig om detNär jag är inne itunes var det någon som sade att jag skulle få upp rinsignaler där men det kan jag inte hitta jag får bara fram musik film bilder m.m.
För att få fram filändelserna på filer får du gå in under verktyg och sen mapp alternativ i utforskaren, om du använder windows? inne i mapp alternativ så kan du markera på ett alternativ om du vill dölja eller visa filändelser. Att det ska finnas ringsignaler i itunes som följer med installation gör det inte men däremot så kan du köpa i itunes store. men vill du spara några kronor så följ ovanstående 🙂
:laugh:jag får inte till ringsignalerna nu har jag ändrat filen men de vill ej komma upp i iphonen under ljud ringsignaler jag blir tokig på denna telefon
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.