Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ringsignal Överförings Problem…
-
AuthorPosts
-
Ja ni,
jag har suttit med min iPhone i över en hel dag snart och försökt lägga in lite musik i “Sk*ten” men det funkar inte. Vet ej vad felet är så jag vände mig till detta forumet om nödrop till er alla där ute!
Jag har kolalt massa “tutorials” och dylikt på nätet om hur man ska göra för att föra över ringsignaler till sin iphone och har gjort exakt som dom visat.
Så här gör jag när jag ska överföra en ringsignal:
* För över låten jag vill ha som ringsignal till iTunes biblotek via “Musik” fliken.
* Redigerar musiken, gör den 30 sec lång och klipper vart den ska börja och sluta och bla bla bla…
* Skapar verision för AAC.
* Drar ut låten till skrivbordet.
* Ändrar filformatets namn från m4a till m4r.
* Drar sedan över låten till iTunes bibloteket via fliken “Ringsignaler.”
* Och sedan så “grand finalen”, synkronisera.Efter jag gjort synkroniseringen så står det att “Synkroniseringen slutförd. Det är nu OK att koppla ifrån enheten” bla bla bla… Men när jag går in på Inställningar/Ljud/Ringsignaler i min iPhone så har jag ingen mapp där det står “Costom” som jag sett på alla tutorials utan har bara kvar dom gamla och tråkiga ringsignalerna.
Snälla, någon som kan slänga mig en hand och säga vad felet är!?
Jag använder mig av en iPhone 2G med senaste programverisionen v.2.2. Kan det bero på det eller!?
/Med vänliga hälsningar,
En desperat Blagmeister! 😉
Din itunes kan vara inställd på att hantera ljud- och filmfiler manuelt. Det kan man se i huvudsidan när man trycker på iphone knappen i vänster fält i itunes. Då måste du använda dig av “drag and drop” metoden. Använd den till film och musik också, mycket snabbare än att synkronisera.
Ett annat tips är att ladda ner dina ringsignaler från denna sida Audiko
Din itunes kan vara inställd på att hantera ljud- och filmfiler manuelt. Det kan man se i huvudsidan när man trycker på iphone knappen i vänster fält i itunes. Då måste du använda dig av “drag and drop” metoden. Använd den till film och musik också, mycket snabbare än att synkronisera.
Ett annat tips är att ladda ner dina ringsignaler från denna sida Audiko
Hej,
Tack för ditt svar!
Jag kollade om den va inställd på “hantera musik & videor manuellt” nyss men det va den inte. Men vad menas med “Drag and drop” metoden!?/MVH
En tacksam blagmeister! 🙂
Hej,
Tack för ditt svar!
Jag kollade om den va inställd på “hantera musik & videor manuellt” nyss men det va den inte. Men vad menas med “Drag and drop” metoden!?/MVH
En tacksam blagmeister! 🙂
Med drag and drop menar jag att du markerar dina ringsignaler och klickar på dem och håller i knappen. Sedan drar du dem till iphone knappen i högra fältet och släpper knappen, då ska dem börja överföras till din iphone.
Det kan vara så att det är något fel på dina ringsignaler. Provade du att ladda ner från Audiko . Där är dem i rätt format.
Här finns en guide till hur man gör ringsignaler snabbt. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1795-gor-egna-ringsignaler-snabbt.html
Om din iphone är jailbreakat så finns det en guide här på hur man kan få hela låtar som ringsignaler. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2337-langa-ringsignaler-med-ssh.html
Med drag and drop menar jag att du markerar dina ringsignaler och klickar på dem och håller i knappen. Sedan drar du dem till iphone knappen i högra fältet och släpper knappen, då ska dem börja överföras till din iphone.
Det kan vara så att det är något fel på dina ringsignaler. Provade du att ladda ner från Audiko . Där är dem i rätt format.
Här finns en guide till hur man gör ringsignaler snabbt. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1795-gor-egna-ringsignaler-snabbt.html
Om din iphone är jailbreakat så finns det en guide här på hur man kan få hela låtar som ringsignaler. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2337-langa-ringsignaler-med-ssh.html
gå in på fliken ringsingnaler på din iphone i iTunes och välj “Synkronisera ringsingnaler” Och sen “Alla ringsingnaler”.
gå in på fliken ringsingnaler på din iphone i iTunes och välj “Synkronisera ringsingnaler” Och sen “Alla ringsingnaler”.
Nu har jag testat att göra det där som du sa Ponyboy och det gick! :laugh:
Jag gick in på hemsidan nu gav mig och klippte & spara en låt. Sedan så l jag in den i iTunes och Syncroniserade! Funka perfekt! 🙂 Tack så mycket för hjälpen Ponyboy och ni andra! 🙂Men nu till en snabb liten fråga, vad gjorde jag för fel!? Sparade jag den i fel format när jag gjorde ringsignalerna manuellt eller? Någon som har en aning!? Skitsamma, jag har iaf lagt in den där sidan på Favoriter nu! 🙂 Tack än en gång!
/MVH
En överlycklig Blagmeister! 😀
Jag gick in på hemsidan nu gav mig och klippte & spara en låt. Sedan så l jag in den i iTunes och Syncroniserade! Funka perfekt! 🙂 Tack så mycket för hjälpen Ponyboy och ni andra! 🙂Men nu till en snabb liten fråga, vad gjorde jag för fel!? Sparade jag den i fel format när jag gjorde ringsignalerna manuellt eller? Någon som har en aning!? Skitsamma, jag har iaf lagt in den där sidan på Favoriter nu! 🙂 Tack än en gång!
/MVH
@blagmeister 22604 wrote:
/MVH
Bra att det funkade 🙂 Btw, använder du Internet Explorer? Jag däremot föredrar att lägga in dem manuellt vi DiskAid, men då ska den vara jailbroken 😉
@blagmeister 22604 wrote:
/MVH
Bra att det funkade 🙂 Btw, använder du Internet Explorer? Jag däremot föredrar att lägga in dem manuellt vi DiskAid, men då ska den vara jailbroken 😉
Nej använder mig av Vita Home premum 32bit. Asså hur gör man för att lägga in manuellt utn att synca? Någon om har en br tutorial eller liknande?
Tack så mycket för hjälpen alla! 🙂 uppskattas mycket =)
Nej använder mig av Vita Home premum 32bit. Asså hur gör man för att lägga in manuellt utn att synca? Någon om har en br tutorial eller liknande?
Tack så mycket för hjälpen alla! 🙂 uppskattas mycket =)
Du måste ha en jailbreakad iphone.
1.Ladda ner och installera DiskAid.
2. starta DiskaAid med iphonen ikopplad.
3. Gå till Root>var>stash>ringtones.******
4 lägg in ringsingnalen i den mappen.
5. starta om iphonen och nu finns din ringsingnal bland alla andra!
(du måste fortfarande göra om den till .m4r!)Du måste ha en jailbreakad iphone.
1.Ladda ner och installera DiskAid.
2. starta DiskaAid med iphonen ikopplad.
3. Gå till Root>var>stash>ringtones.******
4 lägg in ringsingnalen i den mappen.
5. starta om iphonen och nu finns din ringsingnal bland alla andra!
(du måste fortfarande göra om den till .m4r!)ÄpplePhone
Mobilen är jailBreakad. =) Kan ju inte ha en Iphone med Telia herregud… jag är inte rik tyvärr haha! 😉 Ne men ska testa ditt sett också, PonyBoy’s sett fungerade iaf. Men ska testa ditt med, Tack för positiva svar! 🙂
ÄpplePhone
Mobilen är jailBreakad. =) Kan ju inte ha en Iphone med Telia herregud… jag är inte rik tyvärr haha! 😉 Ne men ska testa ditt sett också, PonyBoy’s sett fungerade iaf. Men ska testa ditt med, Tack för positiva svar! 🙂
En snabb fråga: (Istället för att öppna en ny tråd så ställer jag frågan här)
Min telefon är JailBreakad, men om man har en Jailbreakad telefon ska man inte ha Cydia på den!? Jag har nämligen inte det och skulle vilja ändra temat på mobilen då jag tröttnat på orginalet.
En snabb fråga: (Istället för att öppna en ny tråd så ställer jag frågan här)
Min telefon är JailBreakad, men om man har en Jailbreakad telefon ska man inte ha Cydia på den!? Jag har nämligen inte det och skulle vilja ändra temat på mobilen då jag tröttnat på orginalet.
vilket program använde du? om du använde quickpawn har du nog avmarkerat Cydia när du jailbreakade.
vilket program använde du? om du använde quickpawn har du nog avmarkerat Cydia när du jailbreakade.
@blagmeister 22675 wrote:
Nej använder mig av Vita Home premum 32bit.
Okej 🙂 Men om jag inte minns fel så fanns inte min root/private/var/stash/ringtones.****** innan jag fixat BossTool… Men jag kanske hade fel…
@blagmeister 22675 wrote:
Nej använder mig av Vita Home premum 32bit.
Okej 🙂 Men om jag inte minns fel så fanns inte min root/private/var/stash/ringtones.****** innan jag fixat BossTool… Men jag kanske hade fel…
ÄpplePhone jag har ingen aning, den va JailBreakad när jag köpte den. Men om jag JailBreakar den på nytt måste jag återställa maskinvarn till fabrikinställningr och sen jailbreaka igen? Och vilket proram rekomenderas till JailBreaking!?
ÄpplePhone jag har ingen aning, den va JailBreakad när jag köpte den. Men om jag JailBreakar den på nytt måste jag återställa maskinvarn till fabrikinställningr och sen jailbreaka igen? Och vilket proram rekomenderas till JailBreaking!?
jag skulle göra en vanlig återställning, och sen jailbreaka med Quickpawn.
Här har du en bra guide på hur du ska göra:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)jag skulle göra en vanlig återställning, och sen jailbreaka med Quickpawn.
Här har du en bra guide på hur du ska göra:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.