Ringsignalens volym

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ringsignalens volym

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej
    Jag undrar om man på något sätt kan låsa volymen på ringsignalen
    oberoende av den volym man spelar musik eller tittar på film på tex.
    Jag föredrar att ha volymen på telefonen ganska lågt men då hör jag inte när
    det ringer om jag har telefonen i jackfickan. Telefonen är en 3gs.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ringsignalens styrka och volymen på spel/musik är ju två helt olika saker och regleras oberoende av varandra. Trycker du på volym upp när du står på t.ex springboard höjer du ringsignalen. Volym upp i spel/iPod höjer generella volymen – eller missar jag din fråga med 1 mil? 🙂

Johan H
    Member

Fel av mig, musikens ljud påverkar inte ringsignalen, men om jag ställer in volymen på mkt lågt läge i “hem skärmen”, går in i inställningar
    och ställer ringsignalens volym högt, går ut till hemskärmen igen och trycker en gång på volymkontrollen så står nu volymen lika som för ringsignalen. Sänker jag volymen från hemskärmen så är den också sänkt för ringsignalen i
    inställningar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@johan H 59610 wrote:

Fel av mig, musikens ljud påverkar inte ringsignalen, men om jag ställer in volymen på mkt lågt läge i “hem skärmen”, går in i inställningar
    och ställer ringsignalens volym högt, går ut till hemskärmen igen och trycker en gång på volymkontrollen så står nu volymen lika som för ringsignalen. Sänker jag volymen från hemskärmen så är den också sänkt för ringsignalen i
    inställningar.

Sorry, jag måste vara trög… Hur ställer du in annat än ringsignalens volym från hemskärmen (med hemskärm utgår jag från att du menar Springboards första sida)

Johan H
    Member

Hmm, kanske jag som inte fattat riktigt. Jag trodde att även samtalets volym gick att förinställa så att säga från springboard via volymkontrollen på sidan av telefonen. Får skylla på att jag är ny med iPhone.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jag tror jag förstår vad du menar. Du menar att, ringsignalens styrka inte ska va beroende av knapparna på sidan. D.v.s att, när du är i “home” läge t.ex, och ökar/sänker volymen med hjälp av knapparna på sidan så ska volymen INTE öka/sänkas inne i inställningarna?

Eller är jag också ute o cyklar?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.