Ringsignaler

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ringsignaler

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Tjena igen, tänkte bara fråga en sak, egentligen inget problem men det vore lite dåligt om det inte gick men går det inte att ha låtar som man tankat över från datorns iTunes till telefonens iPod som ringsignaler ? Alltså jag har laddat ner ifrån internet och sedan importerat till iTunes, det måste väl gå eller ? Annars vore det illa om man måste köpa alla ringsignaler som man vill ha :/

Tacksam för svar
    Henrik Andersson

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Nej, det går inte… inte så som du vill
    En iphone ringsignal ska vara av mp4r format och maxlängd 40 sec.
    Hur gör du en egen och får itunes att synca den…
    Enkelt..
    1 Öppna itunes
    2 Välj ut låt som du vill göra om till ringsignal
    3 Höger klicka på låten välj visa info, sedan alternativ, här skriver du in när i låten din nya ringsignal ska börja och när den ska sluta.
    4 när du är nöjd med valet högerklicka igen och välj spara version för AAC
    5 Högerklicka på den nya filen du just fick upp och välj visa i utforskaren
    6 minimera utforskaren och markera den nya filen i itunes igen höger klicka och välj tabort
    bekräfta bortagandet från bibliotek, när du får frågan om filen så klicka att du vill behålla den.
    7 återgå till utforskaren som vi öppnade tidigare kolla vilken mapp filen ligger i för att vi måste komma åt den från ett annat programm som kan se och ändra filtillägget som för tillfället är mp4a.
    8 Jag använder filezila för ftp så jag brukar använda den för att ändra tillägget från mp4a till mp4r.
    När tillägget är ändrat så dubbelklickar du på den och itunes kommer lägga till den i ringsignaler, den kommer också att syncas till din telefon vid nästa sync

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@dest 73371 wrote:

Tjena igen, tänkte bara fråga en sak, egentligen inget problem men det vore lite dåligt om det inte gick men går det inte att ha låtar som man tankat över från datorns iTunes till telefonens iPod som ringsignaler ? Alltså jag har laddat ner ifrån internet och sedan importerat till iTunes, det måste väl gå eller ? Annars vore det illa om man måste köpa alla ringsignaler som man vill ha :/

Tacksam för svar
    Henrik Andersson

Så byter du ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se

Kungen
    Member
    Post count: 985

sök..

dest
    Member

Okej tackar för hjälpen och sorry för att jag glömde söka innan jag postade …

@iPhoneReservdelar.se 73374 wrote:

Enkelt..
    1 Öppna itunes
    3 Höger klicka på låten välj visa info, sedan alternativ, här skriver du in när i låten din nya ringsignal ska börja och när den ska sluta.
    6 minimera utforskaren och markera den nya filen i itunes igen höger klicka och välj tabort
    bekräfta bortagandet från bibliotek, när du får frågan om filen så klicka att du vill behålla den.
    7 återgå till utforskaren som vi öppnade tidigare kolla vilken mapp filen ligger i för att vi måste komma åt den från ett annat programm som kan se och ändra filtillägget som för tillfället är mp4a.
    8 Jag använder filezila för ftp så jag brukar använda den för att ändra tillägget från mp4a till mp4r.
    När tillägget är ändrat så dubbelklickar du på den och itunes kommer lägga till den i ringsignaler, den kommer också att syncas till din telefon vid nästa sync

dest
    Member

Jag har nu testat detta och det funkar frånsett 2 grejor, jag kör ju Windows och kan då välja att visa filändelser utan tredjepartsprogram 🙂 och sedan heter ju filen .m4a innan och ska heta .m4r när man döpt om den 🙂 men jag får ändå tacka så HEMSKT mycket för hjälpen 🙂

@iPhoneReservdelar.se 73374 wrote:

Enkelt..
    1 Öppna itunes

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Eller så laddar man bara ner “iPhoneRingToneMaker” ? enklaste programet i stan.

programet ska laddas ner till datorn för er som inte förstod det

dest
    Member

@something 73556 wrote:

Eller så laddar man bara ner “iPhoneRingToneMaker” ? enklaste programet i stan.

programet ska laddas ner till datorn för er som inte förstod det

Tackar så mycket för tipset SomethinG, dock så undrar jag om det inte går att få låtarna att bli maximalt långa, dvs 40 sek ? I det jag tankade ner så gick det bara att göra dom 30 sek långa ?

MVH Henrik Andersson

SomethinG
    Member

@dest 73560 wrote:

Tackar så mycket för tipset SomethinG, dock så undrar jag om det inte går att få låtarna att bli maximalt långa, dvs 40 sek ? I det jag tankade ner så gick det bara att göra dom 30 sek långa ?

MVH Henrik Andersson

I det programmet jag rekomenderade är det endast 30sekunder.
    kanske för att det är ett TEST program, om man köper det kanske man får
    40sekunder ingen aning , i vilket fall som efter 30sekunder har väl det endå gått 4 signaler så det blir röstbrevlådan!

Kurtson
    Member
    Post count: 569

vad jag hört tidigare ska ringsignalerna vara 30 och inte 40 sek

dest
    Member

@kurtson 73602 wrote:

vad jag hört tidigare ska ringsignalerna vara 30 och inte 40 sek

Nja en ringsignal kan ju vara upp till 40 sekunder … Det funkar för mig iallafall 🙂

Kurtson
    Member

jag hittade förut en app som man hade på sin iPhone där man direkt kunde göra om en låt till ringsignal… någon tjej som gjort den, skitbra…men jag har inte en aning om vad den hette, det var före iOS4.
    när jag väl fick tilll fear of the dark-signalen så var jag ju nöjd…

dest
    Member

@kurtson 73608 wrote:

jag hittade förut en app som man hade på sin iPhone där man direkt kunde göra om en låt till ringsignal… någon tjej som gjort den, skitbra…men jag har inte en aning om vad den hette, det var före iOS4.

Hehe det hade ju inte varit fel 😛

SomethinG
    Member

@kurtson 73608 wrote:

Sendsong?

Kurtson
    Member

@something 73614 wrote:

Sendsong?

redigering…
    YUPP!

Bergendahl
    Member
    Post count: 49

Hur hittar jag sendsong? eller är det bara om man har JB?

Kurtson
    Member

@bergendahl 74132 wrote:

Hur hittar jag sendsong? eller är det bara om man har JB?

ja, tyvärr. men googla så hittar du repon

kipper30
    Member
    Post count: 1

Ursäkta om jag stör mitt i tråden, men jag är ny här på forumet och undrar hur man lägger in ett nytt inlägg ?!?!?! Har letat runt hur länge som helst, men jag hittar de inte.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kipper30 74184 wrote:

Ursäkta om jag stör mitt i tråden, men jag är ny här på forumet och undrar hur man lägger in ett nytt inlägg ?!?!?! Har letat runt hur länge som helst, men jag hittar de inte.

Välkommen, jag kan nog lova att det du vill fråga passar i en befintlig tråd – om inte så gå till rätt subforum och klicka på den grå knappen “Ny Diskussion” som du hittar uppe till vänster

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.