Ringsignaler från iPodfunktionen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ringsignaler från iPodfunktionen

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 161

Jag har fått för mig att jag hört om ett sådant program men är inte säker.. Någon som vet mer? Vore fett nice att slippa fixa alla ringsignaler i datorn och ha dubbletter i olika format!

Tackar!

Feygo
    Member

Eftersom jag inte fått något svar så antar jag att det inte finns? Skriv gärna om ni hittar något!!

Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

Jag är inte med på riktigt vad du menar.
    Vill du kunna göra ringsignaler i telefonen eller?

Feygo
    Member

@johnny Hotpants 24453 wrote:

Jag är inte med på riktigt vad du menar.
    Vill du kunna göra ringsignaler i telefonen eller?

Jag tänker mig att man som på vanliga telefoner ska kunna välja ringsignaler bland låtarna i iPoden. Vet att det inte finns original men har för mig att jag hört om det som tredjepartsapplikation. Är dock inte säker, ville höra om ni visste?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Bra fråga. 🙂
    Så kan man som på en nyare SE eller Nokia välja valfri mp3 från ens “låtbibliotek” på telefonan och använda den som ringsignal?

generuss
    Member
    Post count: 285

@r_o_n 27240 wrote:

Bra fråga. 🙂
    Så kan man som på en nyare SE eller Nokia välja valfri mp3 från ens “låtbibliotek” på telefonan och använda den som ringsignal?

Nyare? he he, det har man kunnat gjort sen dom tillät att spela upp mp3 i mobilerna typ. Ett par år med andra ord. iPhonen är många gånger 5 år tillbaka i tiden, inte 5 år framåt som Jobs sa.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Hade denna funktion på en 3650 för länge sen,använde den inte eftersom jag föredrar enklare ringsignaler,men det är kanske inte så kul att den inte finns i iphonen.
    Det finns ju rätt många som använder funktionen,men eftersom jobs vill sälja ringsignaler så…….

r_o_n
    Member

Så hur gör man? Har en massa (inte musik) ringsignaler i mp3format från min SE P1i som inte går att lägga in eftersom man måste köpa dem från iAnus, sorry, iTunes.

Hur går man förbi detta då?

JokerM
    Member
    Post count: 117

Jag har ju nollkoll med iPods och iPhones. Ska förmodligen köpa en iPhone imorgon.
    Men visst kommer jag kunna lägga in vanliga mp3 låtar i den? Eller måste man konventera om dom till mp4 eller kommer det vara några andra problem?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Lägga i musik går utan problem om man går via itunesbiblioteket,att fixa egna ringsignaler är mycket bökigare.

r_o_n
    Member

@steffe 27288 wrote:

Lägga i musik går utan problem om man går via itunesbiblioteket,att fixa egna ringsignaler är mycket bökigare.

Hittade ett litet program som konverterar mp3 till .m4r.
    När filformatet heter så kan man bara dra och släppa till “ringsignaler” i iTunes.

Står en hel del här Convert M4r, AAC to M4r, AIF to M4r, MP3 to M4r converter for iPhone med länkar till nerladdning av program för att konvertera.
    Det jag nu använder heter iPhoneRingToneMaker och det skickar även över filen till iTunes efter att man ställt in längden på ringsignalen osv.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.