Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ringsignaler ?
-
AuthorPosts
-
Tja e rätt så ny på iphone undrar hur man ändrar singnaler på tex nytt sms,mail osv har lyckats få in nåra coola i luren men kan/fattar inte hur man byter kan nån hjäpa mig , tack på förhand 😎
Smssignalen går bara att byta om du jailbreakar. Samma gäller nog för mail skulle jag tro, jag har dock bara bytt för sms.
Finns en guide för hur du byter signalen för sms här på forumet, inte jättekrångligt men heller inget man gör i en handvändning 🙂
Länk till guiden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1516-guide-byta-sms-ton-endast-jailbreak.html
Istället för iphonebrowser använde jag diskAid. (har inte testat diskAid på Mac, så jag vet inte om det funkar där, annars finns det nog något annat smidigt program)
@enduro 26770 wrote:
Tja e rätt så ny på iphone undrar hur man ändrar singnaler på tex nytt sms,mail osv har lyckats få in nåra coola i luren men kan/fattar inte hur man byter kan nån hjäpa mig , tack på förhand 😎
Audiko.net kan du använda om du vill ladda ner en låt som ringsignal, finns massa färdiga å enkla att föra över till itunes (utan jailbreak)
Men som Thian sa är de nog jailbreak som gäller för sms/mail signaler.
De flesta signaler går att byta om man går in i inställningar,läs användarhandboken,om du inte har den så finns den på apples hemsida.
Snattar tråden lite.. Sry 😉
Men hur gör man om man t ex vill ha låten The Passenger med Iggy Pop som sms-signal då?
Har inte Jailbreakat..
Har för mig att det går att göra egna signaler i itunes,tyvärr max 20 sekunder långa.
Finns tråd i forumet som beskriver detta.@pettersson206 26823 wrote:
Snattar tråden lite.. Sry 😉
Men hur gör man om man t ex vill ha låten The Passenger med Iggy Pop som sms-signal då?
Har inte Jailbreakat..
Går ej utan jailbreak.
Ringsignal går att ändra utan jailbreak,
Sms går ej.
om du inte ..
1. Jailbreak
2.Följ länken i inlägg nr 2.@steffe 26836 wrote:
Har för mig att det går att göra egna signaler i itunes,tyvärr max 20 sekunder långa.
Finns tråd i forumet som beskriver detta.Nja, egna signaler kan vara hur långa som helst. Men en iPhone tar inte emot ringsignaler längre än 40 sek om de synkas via iTunes. Därför måste man göra i iTunes och lägga in dem själv, men för det krävs jalbreak. Den första orsaken till att jag jailbreakade 🙂
Yes 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.