Ringsignaler ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ringsignaler ?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Tja e rätt så ny på iphone undrar hur man ändrar singnaler på tex nytt sms,mail osv har lyckats få in nåra coola i luren men kan/fattar inte hur man byter kan nån hjäpa mig , tack på förhand 😎

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Smssignalen går bara att byta om du jailbreakar. Samma gäller nog för mail skulle jag tro, jag har dock bara bytt för sms.

Finns en guide för hur du byter signalen för sms här på forumet, inte jättekrångligt men heller inget man gör i en handvändning 🙂

Länk till guiden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1516-guide-byta-sms-ton-endast-jailbreak.html

Istället för iphonebrowser använde jag diskAid. (har inte testat diskAid på Mac, så jag vet inte om det funkar där, annars finns det nog något annat smidigt program)

aeus
    Member
    Post count: 62

@enduro 26770 wrote:

Tja e rätt så ny på iphone undrar hur man ändrar singnaler på tex nytt sms,mail osv har lyckats få in nåra coola i luren men kan/fattar inte hur man byter kan nån hjäpa mig , tack på förhand 😎

Audiko.net kan du använda om du vill ladda ner en låt som ringsignal, finns massa färdiga å enkla att föra över till itunes (utan jailbreak)

Men som Thian sa är de nog jailbreak som gäller för sms/mail signaler.

steffe
    Member
    Post count: 2452

De flesta signaler går att byta om man går in i inställningar,läs användarhandboken,om du inte har den så finns den på apples hemsida.

enduro
    Member
    Post count: 11

@steffe 26787 wrote:

De flesta signaler går att byta om man går in i inställningar,läs användarhandboken,om du inte har den så finns den på apples hemsida.

ok men var i den hittar ju inte var man byter signal på ank sms :confused:

steffe
    Member

Titta i ljudinställningar.

pettersson206
    Member
    Post count: 34

Snattar tråden lite.. Sry 😉

Men hur gör man om man t ex vill ha låten The Passenger med Iggy Pop som sms-signal då?

Har inte Jailbreakat..

steffe
    Member

Har för mig att det går att göra egna signaler i itunes,tyvärr max 20 sekunder långa.
    Finns tråd i forumet som beskriver detta.

imported_Thian
    Member

@pettersson206 26823 wrote:

Snattar tråden lite.. Sry 😉

Men hur gör man om man t ex vill ha låten The Passenger med Iggy Pop som sms-signal då?

Har inte Jailbreakat..

Går ej utan jailbreak.

Ringsignal går att ändra utan jailbreak,
    Sms går ej.
    om du inte ..
    1. Jailbreak
    2.Följ länken i inlägg nr 2.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@steffe 26836 wrote:

Har för mig att det går att göra egna signaler i itunes,tyvärr max 20 sekunder långa.
    Finns tråd i forumet som beskriver detta.

Nja, egna signaler kan vara hur långa som helst. Men en iPhone tar inte emot ringsignaler längre än 40 sek om de synkas via iTunes. Därför måste man göra i iTunes och lägga in dem själv, men för det krävs jalbreak. Den första orsaken till att jag jailbreakade 🙂

carin85
    Member
    Post count: 6

audiko.net…är det gratis?

imported_Thian
    Member

Yes 🙂

carin85
    Member
    Post count: 6

tack tack =)

r2d2
    Member
    Post count: 134

glöm inte att ändra i sökfältet till native audioko search annars letar den i google, och det vill man ju inte =)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.