Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Risk med jb?
-
AuthorPosts
-
Är sugen på att jailbreaka min ip4 men undra om det finns någon risk med det och va ni tycker är det bästa med det…Ny och okunnig :confused:
Beror på vad du syftar på när du säger risker. Men du kan inte pajja telefonen med jailbreak om det är det du menar.
Jailbreak öppnar upp fler möjligheter du kan göra med din iPhone, och enligt mig helt klart värt ett försök.
Du kan ta bort jailbreaken när du vill med en vanlig återställning i iTunes.
Beror på vad du syftar på när du säger risker. Men du kan inte pajja telefonen med jailbreak om det är det du menar.
Jailbreak öppnar upp fler möjligheter du kan göra med din iPhone, och enligt mig helt klart värt ett försök.
Håller med föregående! Helt klart värt ett försök 🙂
Försök? E det inte säkert det funkar? Och vad är det för möjligheter som öppnas upp?
@qua1nt 87004 wrote:
Försök? E det inte säkert det funkar? Och vad är det för möjligheter som öppnas upp?
Det är säkert att det funkar. Mer att du bör ge jailbreak en chans och se om det är något för dig. Möjligheter som öppnas upp är appar som du inte kan ladda ner via AppStore, t.ex. om du vill byta tema på din iPhone m.m.
Ok. Finns det olika sätt att gå till väga? Tipps på någon länk?
QuA1nT wrote:Ok. Finns det olika sätt att gå till väga? Tipps på någon länk?Läs mer i detta forum det står massor om det.
QuA1nT wrote:Försök? E det inte säkert det funkar? Och vad är det för möjligheter som öppnas upp?Möjligheter är t.ex. att du kan få ca 95% av alla AppStore appar helt gratis. Bara Tomtom som kostar ca 900 kr är ju värd det.
iPhoneinfo.se wrote:Beror på vad du syftar på när du säger risker. Men du kan inte pajja telefonen med jailbreak om det är det du menar.Jailbreak öppnar upp fler möjligheter du kan göra med din iPhone, och enligt mig helt klart värt ett försök.
Krusifox wrote:Håller med föregående! Helt klart värt ett försök 🙂Klart att det finns risker. Har läst massor om folk som har pajjat sina telefoner med JB!
De stora riskerna är inte att man “pajjar” sin iPhone. Som nämnts ovan kan man ju alltid återställa sin iPhone om man inte längre vill va jailbreakad.
De stora riskerna är väl snarare om man har känslig info på sin iPhone så utsätter man sig för risker eftersom hela Jailbreak konceptet går ut på att exploatera säkerhetsluckor i iOS. Dessutom har man aldrig en aning vem som gjort de olika Cydia apparna, vilken info apparna samlar in, och hur bra de egentligen funkar.
Men om man är lite försiktig så kan det vara värt det även om man inte vill ägna sig åt piratkopiering.
SBSettings är guld, iTether (om man har iPad wifi), Open notifier, TVout etc. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.