Riskfritt att köpa avtalsförlängd Iphone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Riskfritt att köpa avtalsförlängd Iphone 4

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag har köpt en Splitt ny Iphone 4 på tradera.
    Den låg i kartong med ett utskrivet kvitto på kvittot står det att den köpt på expert mot avtalsbindning i 24mån till Telia.
    Min fråga är så här i efterhand när jag börjar fundera lite, om den som köpte telefonen (låste sitt abonnemang) slutar att betala sitt abonnemang vad händer då? Kan telia spärra telefonen då? Eller är det bara kronofogden som får börja jobba?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

nä, det har jag inte hört att de gör, det är den personen som står för den.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@berglunden 88356 wrote:

Jag har köpt en Splitt ny Iphone 4 på tradera.
    Den låg i kartong med ett utskrivet kvitto på kvittot står det att den köpt på expert mot avtalsbindning i 24mån till Telia.
    Min fråga är så här i efterhand när jag börjar fundera lite, om den som köpte telefonen (låste sitt abonnemang) slutar att betala sitt abonnemang vad händer då? Kan telia spärra telefonen då? Eller är det bara kronofogden som får börja jobba?

Personen i fråga som abonnemanget står på, kommer komma till inkassobolag och i slutet till Kronolle om han/hon inte betalar det som avtalats i abonnemanget under hans bindningstid. De spärrar inte mobilen.

Kort och gott, du är utom fara, du kommer kunna använda mobilen även om han/hon på abonnemanget slutar att betala för det. Blir ett skuldberg för han/hon bara vid utebliven betalning.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.