Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Rock (Fel)
-
AuthorPosts
-
Tjena!
På sista tiden har jag lagt märke till att det gått väldigt trögt när man är inne på Rock, allt laddar väldigt långsamt och det går allmänt segt.
Sedan vid flertal tillfällen så dör telefonen så bara det där “äpplet” lyser och displayen e svart. Efter det får man hålla på o krångla på alla möjliga sätt för att få igång telefonen igen (hjälper inte att hålla in home+av knappen) men rätt som det är så går telen igång igen.
Någon som känner igen sej?
Nej, känner inte igen det du beskriver men det låter som om du får ta och jailbreaka om den där luren. Använd guiden i 3.1.3-tråden, uppdatera dock INTE till 3.1.3
Använder du dig av både Cydia och RockApp? I så fall kan det vara en av orsakerna till att RockApp krånglar, mitt råd är att hålla dig till bara en av dem. Cydias moblile substrate skapar konflikter med RocksApps rockextension, detta ställer till mycket besvär i modellerna 2G och 3G. Även om 3Gs har en bättre processor så kan den dessa konflikter även skapa problem i en 3Gs.
Jag kör bara med Rock och det har alltid fungerat bra. Det är nu på sista tiden som sagt som den känts seg och rätt som det är så hamnar telefonen i det där läget med äpplet!
Kanske får ta och breaka om den då.
Bumpar lite, måste jag breakae om den?
Detta börjar bli riktigt jävla irriterande. När jag är inne på Rock och går till categories/Themes (Springboard) ca 3000st där, då fastnar allt, ibland kmr jag in men sen stänger Rock ner sej :/
Det fungerar bättre på kategorierna som har mycket mindre innehåll! Klarar den helt enkelt inte av att hantera programmet när det blir lite mer belastat eller vad är det frågan om?!
mvh Patric
__________Ja, fungerar inte Rock för dig just nu så verkar det vara enklast så. Även om det tar sin syund så är ju 3Gn enkel att återställa och jailbreaka
@freebo 61844 wrote:
Ja, fungerar inte Rock för dig just nu så verkar det vara enklast så. Även om det tar sin syund så är ju 3Gn enkel att återställa och jailbreaka
okej, dum fråga bara.
När jag skall breaka den igen måste jag göra nått innan då? återställa eller liknande eller är det bara att göra som man gjorde första gången man breaka den?
Använd ngn av guiderna på iclarified.com
Tänkte återställa den nu innan jag gör en ny jailbreak. Jag gjorde en säkerhetskopia men vad ingår i den?
kotankter/bilder/program/spel/videos/mp3 ?
Jag känner mej så osäker över detta. Sökt runt och tittat i trådar om allt möjligt.
En säkerhetskopia, vad sparar den?
När jag sedan återställt telefonen genom iTunes och skall sedan Jb:a om den skall jag då använda mej utav säkerhetskopian eller är det där “felet” ligger?
Nåt är ju som sagt skumt med “Rock” så om jag gjort en säkerhetskopia, vad händer då? Använder man sej av kopian efter man JB:at den ?
Känner mej så förvirrad nu, har jag problem nu så är det inget emot vad jag kmr att få när jag börjar hålla på…
Ok, i din backup kommer du ha alla settings (t.ex. Mailinställningar/konto, push, nätverksval, sms, mms bla bla) egentligen alla de inställningar du gjort för att få telefonen som du vill ha den samt dina kontakter. Fotona, spelen, musik, film får du synka tillbaka efteråt för de sparas inte i din backup, jag tror att vissa inställningar till spel och apps, t.ex. High score sparas men ta mig inte på orden här…
Inga av dina jailbreakade apps sparas, inga jailbreak settings alls så de får du backa upp manuellt med t.ex. APTBackup
Svaret på alla frågor finns på Apples supportsida…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.