Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Root pwd
-
AuthorPosts
-
Påminner er som JBat att ändra root pwd från alpine till ngt annat… 😛
Och för oss som inte är hackers, hur göra ?
1. Ladda ned t.ex. puTTY för PC , Mac har en inbyggd klient med SSH stöd.
2. SSHa in i din iPhone med hjälp av puTTY. (Detta kan ta lite tid och acceptera all varningar från ev. brandägg och key fingerprints
3. Logga in med användarnams/username “root” och lösenord/password “alpine”.
3. Skriv kommandot “passwd” och tryck enter. Du får då frågan vilket nytt password du vill sätta, kom ihåg att ju svårare desto starkare!Detta förutsätter naturligtvis att du installerat OpenSSH via Cydia…
om jag inte installerat ssh, är jag safe då ? Eller är luren öppen ändå så att säga.
@whywhy99 45802 wrote:
om jag inte installerat ssh, är jag safe då ? Eller är luren öppen ändå så att säga.
iPhone’s OS bygger på (Darwin (operating system) – Wikipedia, the free encyclopedia) stöd för SSH finns alltså i din telefon by default och vad OpenSSH gör är att patcha filsystemet och öppna upp för att kunna connecta men har du inte installerat OpenSSH finns det liksom ingen väg in i filsystemet via din telefons IP-adress så ja, du är safe
Ja, jag hade kunnat svara bara nej men jag kände mig lite geeky där för en minut… 😀
Uppskattar ett redigt svar 🙂 Vart kan jag kolla om det är installerat ?
Om det av nån anledning är installerat, kan jg ta bort det. Eller påverkar det programvaror i luren ?
Hade inget sådant i luren, mycket annat rart dock 🙂
Tack för hjälpen, du är en klippa !
Nej, det skall inte påverka några program i luren.
shiiit! Får ta att göra det nu då.. Att de ska finnas idioter.. kan de inte hålla på med Nokia?
den där Rick går mig på nerverna. Jag får fan inte bort snubben. har försökt i några dagar nu. har bytt pass på root men inget funkar
nu står det Permission denied.. haha fan va jag hatar detta!
I ‘iFile’ klickar du på den blå pilen till höger om filnamnet. Under Access Permissions skall User tilldelas ‘Read,Write’ rättigheter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.