Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Röst stryrning som bara poppade upp?
-
AuthorPosts
-
Vaknade i natt av att en röst i telefonen sa något. Hörde inte vad som sades men tog telefonen och det såg ok ut.
La mig igen och då pep det till ett konstigt ljud.
Tittade igen på telefonen och då kommer det upp: Röst stryrning och en massa ord som fladdrade förbi.Detta går inte att ta bort?? Jag trycker på avbryt men det hjälper inte. Försöker säga ett ord som fladddrar förbi men det funkar inte.
Jag kan inte göra ngt med telefonen för den sidan som är uppe har liksom hängt sig.
Vad göra??Super tacksam för svar!
Håll inne Home+Sleep-knapparna i 10 sekunder.
Starta mobilen igen.
En reset: håll ned Power/Sleep + Homeknappen samtidigt i 10 sekunder eller tills äpplet visas på skärmen
Edit: meeeeeh
Bra råd att göra en reset på din iPhone, men dett finns lite fler saker som kan vara problemet.
Kan vara din hemknapp som har fått smuts runt om / under sig. Röststyrningsfunktion aktiveras av att hålla i knappen. detta kan ske utan din medverkan om den fastnar i delvis nertryckt position. Lite konstigt att det händer mitt i natten men fullt möjligt. Också är det ett vanligt symptom för de som fått vatten in genom hemknappen. Det blir för ärgning som sen gör så det blir kontakt, detta växer som mögel så det kan hända när man inte använder den.
Lite tips:
Tryck många gånger på hemknappen och se till att den åker hela vägen upp så den är jämt med glaset runt om knappen. Åker den inte upp på försök torka runtom med en topps med lite lite sprit på, det kan lösa fettet som brukar sitta i skarven mellan glaset och knappen.
lite sent så ursäkta ev. konstiga formuleringar.
mvh
iPhoneFix.se -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.