Ruskigt besviken på iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ruskigt besviken på iPhone 4

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 51

Ville bara klaga av mig lite, men är ruskigt besviken på nya iPhone 4.

Den tappar samtal om jag ej har bumpern på, synd då telefonen är grymt snygg och man vill ju inte ha en bumper på den för att den ska fungera ordentligt. Det är ok med bumper men bara om man vill ha en sån…

När jag har den mot örat vid samtal så släcks inte skärmen vid 8 av 10 samtal. Vilket gör att den sätter på mute läge i samtalet, drar igång face time, samt lägger på luren när man pratar… Helt sjukt…

Har haft alla iPhones sen starten, 2g, 3g och 3gs som funkat som en dröm. Är helt fräls i dom telefonerna men är djupt besviken på 4an….

Allt är inte dåligt ska sägas, kameran e grym, skärmen måste vara bland det bästa jag sett… Men som telefon funkar den just nu som piss….

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Har du tele2 som operatör?

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Ang att skärmen inte släcks så kan det bero på skyddsfilmen om du har nått på.
    En kompis till mig råkade ut för det med copter skyddet som störde sensorn.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@drivalen 79482 wrote:

Ang att skärmen inte släcks så kan det bero på skyddsfilmen om du har nått på.
    En kompis till mig råkade ut för det med copter skyddet som störde sensorn.

kan vara så, kan också vara buggen som blev fixad i iOS 4.1

BrettFavre
    Member

@minglarn 79481 wrote:

Har du tele2 som operatör?

Jag har Telia som operatör… Och inget display skydd har jag heller som kan störa ned släckning av display.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@brettfavre 79489 wrote:

Jag har Telia som operatör… Och inget display skydd har jag heller som kan störa ned släckning av display.

vilket firmware kör du på just nu?

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Låter inte som det är telefonen det är fel på, snarare att du använde skärmskydd som stör sensorn samt dålig täckning från Telia, att de skulle tappa samtal regelbundet finns inte i Sverige, det är ett amerikanskt problem uppförstorat av svensk media.

BrettFavre
    Member

@mrsmart 79491 wrote:

Låter inte som det är telefonen det är fel på, snarare att du använde skärmskydd som stör sensorn samt dålig täckning från Telia, att de skulle tappa samtal regelbundet finns inte i Sverige, det är ett amerikanskt problem uppförstorat av svensk media.

Nja, när jag kör utan bumpern så råkar fingret hamna just där antenn problemet är och jag tappar samtal. Det med att skärmen inte släcks är både med och utan bumpern.

Kör 4.1 på telen…

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Du kanske har fått ett måndags exemplar, lämna in den.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.