Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Rykten angående firmware och nya apps
-
AuthorPosts
-
Hej Iphonier!
Jag tänkte börja denna tråd där vi kan skriva rykten angående Firmware uppdateringar samt kommande “Apps”
Tänkte börja angående Firmware:
Hört/läst att 2.1 är på G. Med förbättrade aGPS funktioner samt t.o.m. Copy och Paste. Verkar som Apple lyssnar på sina kunder, hoppas bara detta stämmer. Ni får gärna fylla i med mer om ni vet någotNya “Apps”:
Hört att kanske Microsoft kommer att släppa en office variant till Iphonen, detta hade varit guld tycker jag som saknar ett bra “office” program för Iphonen. Räknar inte de internetbaserade.Adobe ska i princip vara klar med en flash version för vår kära lur, men där har jag hört att det är Apple som bromsar.
Hoppas att ni tycker detta var en kul idé och skriver in de ryktena ni hört/läst.
Bra initiativ! Däremot tror jag det är vettigt om vi anger källor till påståenden eller rykten så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning.
Det jag hoppas att dom fixar i 2.1/2.0.1 är fördröjningen i operativsystemet 🙁
Har man tidigare använt en iPhone 1.0 med 1.1.4 så förstår man verkligen vad jag menar.
@iPhoneinfo.se 7684 wrote:
Det jag hoppas att dom fixar i 2.1/2.0.1 är fördröjningen i operativsystemet 🙁
Har man tidigare använt en iPhone 1.0 med 1.1.4 så förstår man verkligen vad jag menar.
Fördröjningen typ när man öppnar en applikation? Segt går det iaf. Tar alltid nån eller ett par sekunder att öppna inställningar ex.
En sak jag alltid saknat e att men inte kan ändra bakgrundsbild och typ lägga alla app-knappar på homescreenen i olika mappar. Så att man har en map med tex. nerladdade apps, en med hemsidor osv.
nån som hört nått om detta i den kommande uppdateringen?
hoppas så fall på openoffice, eller bara antekningar eller nåt skulle vara nog för mig.
copy and paste våre bara det läckert, inte hört nåt om innan.
om det stämmer så är det tecken nog på att kan apple bara fixa det så gör dom det, framtida önskemål also.Skulle också vilja ha lite mer ordning på skrivbordet, typ mappar med alla apps i. Annars kan man ju göra detta via sidor istället. En sida med nerladdade apps, en med spel etc…
Copy & Paste, stöd för Flash, möjlighet att tanka ner och spara kartor i GPS:en
innan avfärd vore ju guld, enligt mig. I synnerhet det sista, då det skulle spara
rätt många kronor, om man använde GPS:en när man var ute och åkte.Däremot förstår jag mig INTE på er som vill ha ett mappsystem. Det är ju det ni
har flera hemskärmar till. Jag har en för telefonrelaterade (nr.1), en för spel (nr.2),
etc. Och det funkar ju helt utan problem. Det är inte rörigt alls.Det där med att Apple skulle bromsa en flash spelare fattar inte jag. Skulle de förlora pengar på att man kan surfa till sidor som har flash? Det är väldigt märkligt att de inte fixar de saker som många tycker iphonen saknar, speciellt när de flesta klagomål handlar om mjukvara.
@chillstream 7689 wrote:
En sak jag alltid saknat e att men inte kan ändra bakgrundsbild och typ lägga alla app-knappar på homescreenen i olika mappar. Så att man har en map med tex. nerladdade apps, en med hemsidor osv.
nån som hört nått om detta i den kommande uppdateringen?
Tycker jag med. T.ex. [Spel] så har man alla spelen i den mappen. Det vore najs!
@josefmusic 8015 wrote:
Tycker jag med. T.ex. [Spel] så har man alla spelen i den mappen. Det vore najs!
om ni har önskemål så skicka några rader till apple feedback (Apple – Feedback )
det skadar ju inte iaf, förr eller senare kanske funktionen man eftersöker hamnar högst upp på listan 😀
Bra CyberTron! Det lönar sig ju inte om vi gråter inne på forumet här, även om Apple spioner säkert är ute på forumen för att få feedback.
Och ett tips för alla er som vill föra över filer till Iphonen så kom nu en apps som fungerar bra även PC – Iphone. Heter “Files” och finns i appstore tror det kostar 55.-, tyvärr har det inte stöd för XML dokument (Office 2007) men det kommer nog snart stöd för det oxå, hoppas jag…
Jag hade lite problem med att föra över filer direkt från internet explorer, har ni också det problemet så ladda hem BitKinex från FTP Client supporting SFTP and WebDAV, som är en webdav client, men det ska funka i internet explorer egentligenNä nu ska jag till Apple – Feedback och ge mina önskningar och synpunkter..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.