Ryktesvisning

Front page Forums iPhone i Sverige Nyheter Ryktesvisning

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847
    rykte.jpg

Nu inför jag (iphoneinfo.se) ett nytt system som gör det lättare för dig som användare att se hur pass kreativa, vältalade andra medlemmar är.

Inte nog med att vi har titel som definierar en användare efter inlägg, rang och hur duktiga de har varit, nu tillkommer ett ryktessystem som gör det enkelt för användare att “betygsätta” varandras inlägg beroende på hur duktig man varit.

Om du ser ett inlägg du tycker är värt en tumme upp, så trycker du på reputation.gif

När du väl tryck på vågen så kan du välja att hålla med, eller inte håller med samt lämna en kommentar.

KOMMENTARERNA ÄR ANONYMA!

Om du vill stå för din åsikt till någon kan du lägga till ditt namn i slutet av kommentaren.

Men det betyder inte att det är fritt fram att kasta massa personhot och andra olagliga lagbrytningar som står i vår vackra rikes lag.

En moderator och en admin kan läsa allas rykteskommentarer och vem som skickat de lika mycket som vem som tar emot de.

Om en användare känner sig kränkt så är det bara att pma en mod så flyger mattpiskan.

Kom ihåg: Att spamma med den här funktionen är inte förbjudet. Men det finns regler på hur mycket du får spamma per dag och per användare.
    Du kan inte ge rykte till andra människor om du inte själv har ett plusrykte.
    Du måste ha ett antal inlägg minst för att dina rykten ens ska göra någon effekt så skapa inga nya konton för att försöka.

Ju fler gröna reputation_pos.gif desto bättre.

reputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gifreputation_pos.gif

För att läsa dina ryktespoängs kommentarer går du in på din vanliga kontrollpanel.

Här ser du när någon skickat dig en rykteskommentar och för vilket inlägg.

lasse.jpg

På bild ser du att jag ser vem som skickat kommentaren. Detta är inte fallet för vanliga medlemmar.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Coolt system! Detta lär göra det lättare för nyare användare att se vem som har en bra kunskap inom feta område! Fin fint! Mer uppdates åt folket!

TruB
    Member
    Post count: 476

intressant system, bygger på en community sida där jag har liknande ideer. dock vet jag inte om det är nåt direkt behov på en sida som denna, då för att se vem som är hjälpsam inte direkt spelar nån roll för dom som behöver hjälpen, dom tar den hjälp som ges helt enkelt.
    därimot kanske det är en morot för dom som vill ge tips för att komma upp i rank/rykte. fast å andra sidan finns det dom här som redan är hjälpsamma nog. så igen, inget behov.

btw På en mini spels sida, så heter det merit.
    TruB’s Profile | Armor Games
    jag har inte stött på nån som har i närheten av så många som jag har lustigt nog.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.