Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Så låser du upp iPhone 3G med Yellowsn0w! Till de flesta operatörer.
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag sitter fortfarande på 2.1 och har funderat länge på uppdatera den och köra YellowSn0w. Men med tanke på att update 2.2.1 har släppts så vill jag inte göra detta. Finns det något sätt att ladda ner 2.2 och sen jailbreaka den?
//AndreasGå in på iClarified.com, där har de guider:)
Problem för mig se om nån vet hur man kan lösa det..
Fick just tebax min iphone 3g ifrån service med 2,2 firmware och 02.28.00 modem.. Perfekt tänkte jag. Tog och jailbreakade den via Quickpwn och installerade yellowsn0w via cydia direkt. Nu kommer problemet för mig jag stängde av telefonen drog i mitt tele2 kort startade telefonen och bam den säger “only Emergency calls” connect to itunes.. och längre än dit kommer jag inte.. telefonen blir helt låst såfort jag sätter i kortet.. några ideer???
edit: löste sig tog och upgraderade med Mekke’s custom firmware härifrån forumet och nu funkar det kanon igen..
Tack Mekke 😀
EDIT: Skapar en tråd.
@andreas91 25030 wrote:
Hej!
Jag sitter fortfarande på 2.1 och har funderat länge på uppdatera den och köra YellowSn0w. Men med tanke på att update 2.2.1 har släppts så vill jag inte göra detta. Finns det något sätt att ladda ner 2.2 och sen jailbreaka den?
//AndreasLa upp 2.2 här HOSTEN.se – Supersimpel filhost! när jag tryckte in det på min.
iPhone1_2_2.2_5G77_Custom_Restore.ipsw—
Efter att jag uppdaterade till senaste gulsnö så tycker jag att den tappar operatörern oftare.
Varför finns det ingen guide på hur man gör om man vill behålla baseband och uppdatera till 2.2.1 🙁 ? (Eller finns det?) Vet att man behöver en restore fil eller vad det heter som inehåller 2.2.1 fast utan nyaste baseband. Kan ingen slänga upp en guide om det inte finns :P?
@crossfirex 25577 wrote:
Varför finns det ingen guide på hur man gör om man vill behålla baseband och uppdatera till 2.2.1 🙁 ? (Eller finns det?) Vet att man behöver en restore fil eller vad det heter som inehåller 2.2.1 fast utan nyaste baseband. Kan ingen slänga upp en guide om det inte finns :P?
Om du har Mac så är det bara att köra PwnageTool, och eventuellt följa en guide först. Annars finns det en sån fil här 😉
Har tyvärr inte Mac. Min kusin har, ska jag låna hans dator tycker du :P?
@crossfirex 25580 wrote:
Har tyvärr inte Mac. Min kusin har, ska jag låna hans dator tycker du :P?
Nej, jag tycker du ska ladda ned den filen och återställa till den i iTunes genom att trycka shift-återställ 🙂
Har laddat ner den.
Ska jag bara ansluta iPhone och trycka Shift-Återställ? Måste väl installera om alla program, jailbreaka o sånt då 🙁 ?
@crossfirex 25613 wrote:
Har laddat ner den.
Ska jag bara ansluta iPhone och trycka Shift-Återställ? Måste väl installera om alla program, jailbreaka o sånt då 🙁 ?
Firmware-filen är redan jailbroken, men om du vill slippa ladda ned alla program igen så kan du fixa aptBackup och klicka Backup. När du sedan gör en säkerhetskopia samlas allt där, och du kan återställa, ladda ned aptBackup i Cydia och klicka restore 😉 Finns också en appBackup för att spara inställningar och sånt i AppStore-apps, men den tycks inte funka för 2.2.1 🙁
Sorry killar och tjejer, min säkert dumma fråga, men jag undrar om jag köper en iPhone nu, kommer jag kunna fixa så jag får comviq i den och kunna jailbreaka den?
Hade mottagning med mitt 3 kort först…..men sedan blev det “ingen service”….har ominstallerat gulsnö osv….vad göra?
@Säraldo 25627 wrote:
Sorry killar och tjejer, min säkert dumma fråga, men jag undrar om jag köper en iPhone nu, kommer jag kunna fixa så jag får comviq i den och kunna jailbreaka den?
Japp. Fast bara den inte har firmware 2.2.1 med nyaste baseband. Annars borde det gå bra, följ guider som finns lite överallt, tex iClarified 🙂
Till dig som är kunnig i detta här, kan du hjälpa mig med denna situation jag är i?
Min situation är följande, jag har en iPhone 3G med
– firmware 2.2
– BB 02.28.00
– yellowsn0w
– Tre som operatörJag håller på att ladda ner Mekkes custom 2.2.1 firmware, för att helt enkelt uppdatera mjukvaran men bibehålla mitt BB som då är 02.28.00.
Jag gör en säkerhetskopiering inne på iTunes, samt en backup MHA aptBackup.
Nu behöver jag er hjälp…
Skall jag göra följande
– hålla i SHIFT medans jag trycker på återställ
– leta fram denna custom FW
– låta den installera
– därefter, vad gör jag sedan för att ha telen som den var innan hela denna processen? förklara stegvis, jag är skittrög nuförtiden! =)Tack på förhand!
precis som du sagt om hur du ska installera firmwaren, ska du göra:) När den sen är återställd behöver du aktivera den (antingen via quickpwn eller med telia kort) Säg att du kör quickpwn, du jailbreakar som vanligt och sen lägger du in allt via itunes igen, alt. att det kommer upp en ruta i itunes om att en iPhone varit ansluten förut. Tryck då synkronisera från säkerhetskopia 🙂
@Säraldo 25627 wrote:
Nope, det kommer inte att gå. Det är redan 2.2.1 i dom med nyaste basebandet.
Fixade Tele2 carriers till den som vill ha! 🙂 Helvetica är original font fast den kostar men jag hittade en font som liknar:
Du behöver 2 likadana bilder, namnge den ena till “Default_CARRIER_TELIA.png” och den andra till “FSO_CARRIER_TELIA.png”
Placera båda i mappen: SystemLibraryCarrier Bundles24005
Skriv över om om du inte tagit bort dem innan för att få “Sweden 3G”Blir så här:
KOMMER BILD SNART!P.s: Fixar kanske Carrier.plist och Info.plist också om det inte finns redan..
@crossfirex 26310 wrote:
Fixade Tele2 carriers till den som vill ha! 🙂 Helvetica är original font fast den kostar men jag hittade en font som liknar:
Du behöver 2 likadana bilder, namnge den ena till “Default_CARRIER_TELIA.png” och den andra till “FSO_CARRIER_TELIA.png”
Placera båda i mappen: SystemLibraryCarrier Bundles24005
Skriv över om om du inte tagit bort dem innan för att få “Sweden 3G”Blir så här:
P.s: Fixar kanske Carrier.plist och Info.plist också om det inte finns redan..
Btw, Helvetica är samma som Arial, fast Apple-version. Så om du skriver en hemsida (t.ex.) och vill att fonten ska vara Arial, så måste du skriva med Helvetica för att det ska funka på en Mac (eller iPhone :P) 🙂
Ok, så här ligger det till. Köpte en iphone 3g i usa som är låst till at&t. Jailbreakade och låste upp med pwnagetool med hjälp av guide på iclarified, sedan yellowsnow. allt funkade kanon. Sen uppgraderade jag mitt telenor abbonnemang till affärpaketet (ville börja surfa rejält) och vips slutade jag få något nät. Så jag körde samma sak igen med återställning och jailbreak osv. installerade yellowsnow men det funkade fortfarande inte. Följde denna tråden och installerade bossprefs och terminal. Fortfarande inget resultat. När jag startar om yellowsnow och skriver i terminalen slutar det stå “ogiltigt simkort” och är istället bara en liten stapel i vänstra hörnet. Vad kan man tänkas göra? såg att många hade problem tidigare i tråden med nya telenorsimkort, hur löste ni problemen?
iphone 3g 16gb
Version: 2.2(5g77)
Modem: 02.30.03Yellowsn0w funkar inte ihop med 02.30.03.
Så din telefon är nu låst. Konstigt hur du kunde ha missat det här med att man inte skall uppdatera till 02.30.03 ifall man vill fortsätta att köra Yellowsn0w?Och nej, det går troligtvis inte att återställa till 2.28.00.
När är telefonen inhandlad ifrån butiken i Usa?Du kan inte ha yellowsn0w med BB 02.30.03..
Hur kunde det funka i början? :confused:
Istället för en “återställning” så fipplade han nog till det…
Tilllägg: …för så gjorde jag.
Detta funkar inte med baseband 2.30.03 atnar jag?..
Så med andra ord är jag helt körd för tillfället? Det är bara att sitta och vänta på att nån hackar 2.30.03?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.