Så var det dax…

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 106

Då så min telefon köptes in första dagen dvs 11/7-2008.

Detta betyder att imorgon kan man låsa upp den hos felia.

Jag snackade med dom om detta och det kostar 300:-

Dom har någon websida dom hackar in IMEI nummret på och får en kod tillbaks.

Frågan är nu…

Skall man återställa innan man går ner och låser upp den på telia, och i så fall vad bör man spara undan för att kunna jailbreaka den efteråt och lägga in alla sina gamla inställningar. (Tema foldern är ju självklar).

Hur som helst, jag ser framför mig ett litet uppsving på olåsta 3G lurar på blocket och liknande från nesta vecka. Speciellt som det strax kommer en helt ny lur (3GS).

generuss
    Member
    Post count: 285

Absolut. Jag tänker också göra det, min är inköpt 30 Juli så jag får vänta ytterligare lite men det är rätt okej. Ska bli skönt att inte behöva oroa sig över ultrasn0w inte funkar på nyare basebands.

Du bör återställa den till en ny telefon, då du förlorar garantin om du jailbreakar den (iaf om telia kommer på dig).

snook
    Member
    Post count: 2190

I dag så var man och skulle låsa upp sin 3G 🙂

Jag var nog den första som ville låsa upp sin iPhone i Gävle.

För att det var ingen som visste hur man skulle låsa upp den 🙂

Dom fick ringa sin support och efter ca: 30 min så kunde dom fixa det.

Tack till Erika på Telia butiken i Gävle 😀

Men nackdelen verkar att det kan ta upp till 5 dagar att få den upplåst.

För apple ska skicka ut upplåsningen genom iTunes, har testat nu men har inte fått något än.

generuss
    Member

kostade det 300 pesetas?

snook
    Member

@generuss 37375 wrote:

kostade det 300 pesetas?

Si Señor…

Men hörde om en kille i Sundsvall, han hade gått in och skulle låsa upp sin iPhone men eftersom dom inte visste hur det gick till så slapp han undan gratis 🙂

Personalen visste nog inte att det kostade, men han fick den upplåst.

snook
    Member

OBS!

Har man vart hos Telia och låst upp den så verkar det som om man måste göra en återställning!?!

Jag återställde och vips så stod det att min iPhone var upplåst.

Men det skulle vara ganska onödigt om man måste göra en återställning för att låsa upp.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

“Congratulations, your iPphone has been unlocked.”

Är det någon jävla tävling du vunnit eller? Helskumt meddelande särskilt när du har engelska iTunes.

generuss
    Member

segt om man måste göra det. har ju sjukt mycket apps osv att synka nu som tar tid som fan. men men, blir nog att jag också gör det iaf den 30:e.

Braxen
    Member
    Post count: 212

Köpte en telia låst iphone 3g av kille på blocket l den är upplåst med blacksnow. Men om något skulle hända och jag fär det ny bb måste man ha kvitto från telia för att låsa upp den eller räcker det med att man tar med telefon till telia så låser dom upp den till dig??

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@braxen 59368 wrote:

Köpte en telia låst iphone 3g av kille på blocket l den är upplåst med blacksnow. Men om något skulle hända och jag fär det ny bb måste man ha kvitto från telia för att låsa upp den eller räcker det med att man tar med telefon till telia så låser dom upp den till dig??

Agerar man någorlunda moget och verkar trovärdig behövs inget kvitto, bara IMEI-numret.

medzz
    Member
    Post count: 259

jepp lite flört med tjejen bakom disken :D, worked for me, killen va dock sur 😀

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.