safari

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 357

hej blev sur idag när jag va ute och åkte .

skulle lyssna på sportradion direkt från sr.se då säger safari att jag inte kan kan hämta filen .någon med samma problem

jag väljer på sr.se kanla p4 väljer lyssna direkt så får jag upp detta .

funkar ju att lyssna så genom datan ju

tog även ner deras app men det funkar i ca 20 sek sen ska dy bffra igen så tar det 5 min sen lyssna ett par min sen samma sak igen

varför kan man inte ha en radio i iphone som man har i vanliga mobiler??

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

I iPhonen så är det digital radio och inte analog som i gamla Nokia. Om du kör bil och försöker lyssna på iPhone via 3G så lär du behöva buffra en hel del.

Digitalradio i iPhone är inte stabilt just nu.

swag
    Member

ok men vet du varför man inte kan öppna filen i safari .på sr.se när man väljer lyssna direkt så går det inte med safari

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det går inte att lysna i iPhone me hjälp av mobil.sr.se utan du behöver en app
    Klicka på länken som tar dig till appstore
    Sveriges Radio Play for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

swag
    Member

hej .jo jag kör på den men när den har buffrat klart så kan man lyssna ett par minuter sen ska den buffra igen och då går inte det utan kanske stannar på 50% så får man börja om sen är det så hela tiden missar ju hela radio programet när den gör så

swag
    Member

vet du varför det inte går att lyssna på denna sida mobil.sr.se?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@swag 73697 wrote:

vet du varför det inte går att lyssna på denna sida mobil.sr.se?

För att iPhonen inte stödjer de formatet som andra mobiler gör som Nokia och Sonyeriksson.
    Ska du lyssna så får du göra det via en app eftersom det finns en app för det.
    Om den buffrar hela tiden, då får du kolla så att du har 3G-täckning hela tiden.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det står på sr-s hemsida nåt om att några opperatörer har problem med att det bryter för tillfället. SR jobbar med en lösning

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.