Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Safe Mode
-
AuthorPosts
-
Hej alla.
Jag har en Iphone 4 4.2.1 jaibreakad, modemfimware 03.10.01, tele2, har problem med luren när jag pratar i tele så fryser den och hamnar i It safe mode och det händer alltid när jag pratar i tele inte annars.
igår har gjort en fabriksåterställning och jailat om den på nytt och hoppades på att den försvinner men nu händer det igen.
kan någon ge lite tips på vad man ska göra?
Har du provat och sett om den gör så utan jailbreak?
@iphone 87622 wrote:
nej om jag ska vara ärligt. men då borde jag inte vara ensam om det om det är fel på jailen eller?
Vi har nog samma problem… Jag postade denna 1 timme före dig:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/11068-iphone-laser-sig-efter-avslutat-samtal.html
@zoro 87623 wrote:
Vi har nog samma problem… Jag postade denna 1 timme före dig:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/11068-iphone-laser-sig-efter-avslutat-samtal.html
nästan samma, min hamnar i safe mode när jag pratar eller försöker sänka eller höja volymen då hänger den sin och efter 1min så blir luren tyst sen (It safe mode) 😡
troligt viss är jailbreaket från GP inte helt perfekt ännu.
så verkar det iallfall. men detta hoppas jag ni båda fattat tills nu.@amko 87686 wrote:
så verkar det iallfall. men detta hoppas jag ni båda fattat tills nu.Jo amigo det är nog GP som är felet eftersom det fungerar bra utan jailbreak. Men nu frågan är var för i heeeeella världen bara några drabbas av “GP influensan”:confused:
@amko 87686 wrote:
så verkar det iallfall. men detta hoppas jag ni båda fattat tills nu.Alltså… Ingeting är perfekt… Och ditt svar hjälpte varken mig eller trådskaparen.
Däremot löste jag mittt problem genom att göra om JB och denna gång inte installera MCleaner som tydligen orsakar detta problem med låsning/safe mode efter avslutat samtal.
@ Iphone: vet ej om MCleaner kan vara boven i ditt fall också… Det hjälpte inte mig att ta bort det första gången utan jag fick köra restore och clean JB utan MCleaner denna gång… Hoppas det löser sig för dig… I´m back with JB 😀
@zoro 87797 wrote:
Alltså… Ingeting är perfekt… Och ditt svar hjälpte varken mig eller trådskaparen.
Däremot löste jag mittt problem genom att göra om JB och denna gång inte installera MCleaner som tydligen orsakar detta problem med låsning/safe mode efter avslutat samtal.
@ Iphone: vet ej om MCleaner kan vara boven i ditt fall också… Det hjälpte inte mig att ta bort det första gången utan jag fick köra restore och clean JB utan MCleaner denna gång… Hoppas det löser sig för dig… I´m back with JB 😀
FFFFF det var samma för mig tog bort allt och en ny jail och UTAN MCleaner och luren fungerar som den ska göra :laugh:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.