Säkerhetskopia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Säkerhetskopia

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 236

Hejsan!
    Jag ska boota om min iphone och har inte gjort det på ett bra tag, helt plötsligt kände jag mig osäker om min iphone verkligen säkerhetskopierar alla mina kontakter mail kalender osv.
    Ifall ni går in på iphone enheten och går in på info kan man kryssa i vilka man vill synka med (tror jag) och jag har ingen där i kryssad. Men när jag väl kryssar i något där och tycker på utför får jag ett jobbigt meddelande som ber mig välja om jag ska “ersätta” eller “slå ihop”
    Någon som kan hjälpa mig?
    tack =)

Victorius
    Member
    Post count: 88

Varför haru gjort 5 trådar om samma sak?

carpe
    Member
    Post count: 904

Boota om är väl inte så farligt? Boota = omstart

ripperoo
    Member

Jag kom på att den andra är för iphone 2g och eftersom jag har en 3g tycker jag att den är nu på rätt plats?

Jag syftade mer på att restora iphonen tro jag du kanske förstod själv? =)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@ripperoo 32206 wrote:

Jag kom på att den andra är för iphone 2g och eftersom jag har en 3g tycker jag att den är nu på rätt plats?

Jag syftade mer på att restora iphonen tro jag du kanske förstod själv? =)

Han menade nog att det ligger 5st. trådar i forumet för iPhone 3G 😉

Om du menade restore, varför skrev du då inte det? 😛

ripperoo
    Member

Ursäkta om jag verkar otrevlig men om ni inte kan hjälpa mig behöver ni inte fylla tråden med massa struntprat…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Okej, jag kan hjälpa 😛

Att synka och säkerhetskopiera är två olika saker. Där kan du kryssa i vad du ska synka, men den kopierar alltid samma saker till kopian 🙂

jasifil
    Member
    Post count: 300

@ripperoo 32190 wrote:

Hejsan!
    Jag ska boota om min iphone och har inte gjort det på ett bra tag, helt plötsligt kände jag mig osäker om min iphone verkligen säkerhetskopierar alla mina kontakter mail kalender osv.
    Ifall ni går in på iphone enheten och går in på info kan man kryssa i vilka man vill synka med (tror jag) och jag har ingen där i kryssad. Men när jag väl kryssar i något där och tycker på utför får jag ett jobbigt meddelande som ber mig välja om jag ska “ersätta” eller “slå ihop”
    Någon som kan hjälpa mig?
    tack =)

Om jag fattat saken rätt så ersätts infon i datorn i första hand. Under förutsättning att du inte kryssar i längst ned på den fliken du nämner där man istället väljer att infon på telefonen ska ersättas.

Kan tillägga att det är en väsentlig skillnad på att boota om (=starta om) och att göra en restore (återställning).

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.