Säkert att klippa Micro SIM?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Säkert att klippa Micro SIM?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hej! Jag fick min iPhone 4 i onsdags men inget SIM kort, kom inget igår heller så jag ringde telia och frågade om det var skickat, och nej det var det inte så dom skulle skicka det på måndag och jag får det nästa vecka om jag har tur.

Grejen är att jag har flera gamla Telia 3G kontant kort hemma, kan man klippa ett sånt till micro sim och aktivera iphonen så? För den är inte aktiverad än utan man kan bara ringa nödsamtal med den. Men om jag klipper ner ett vanligt till ett micro och kopplar i det i telefonen, finns det någon risk att telefonen blir spärrad eller går sönder?

Jag vill ju väldigt gärna kunna använda den och närmaste telia butik är 17 mil här ifrån.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Nej finns ingen risk med det. Klipp på du… Misslyckas du med klippningen så har du förstört ett kontantkort bara…

Lyckas du med att klippa kortet korrekt så kommer du kunna aktivera din telefon med det klippta kortet.
    Misslyckas med att klippa så kommer telefonen inte känna igen att det är ett simkort intryckt i den bara.

Trubbel
    Member
    Post count: 9

Haha, jag klippte mitt vanliga simkort till ett mikrosim. Jag hämtade min telefon sent efter jobbet en kväll och mitt mikrosim hade inte kommit med. Ivrig som jag var så fann en mall nånstans på nätet och skrev ut den. Men det gick käpprätt åt helv… Blev till att kuta ner till närmsta Telia butik morgonen efter och få ett nytt (för det jag hade klippt sönder) och ett nytt till nya telefonen. Samma dag kom det nya simkortet med posten.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.