Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Sälja iPhone 3GS för att köpa iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Hej,
Nu är det så att jag sålt min iPhone 3GS och ska packa ner och skicka den i veckan, undrar bara ifall det räcker att göra en återställning i inställningar på telefonen eller behöver jag göra nåt annat för att “tömma” den helt och hållet på mina användaruppgifter/filer?
mvh
återställ den som en ny telefon utan att installera säkerhets kopian så är det prima lungt
@medzz 69954 wrote:
återställ den som en ny telefon utan att installera säkerhets kopian så är det prima lungt
Jag återställde den inkopplad till iTunes och bockade först ur alla synk alternativ (program, e-post. musik, video) och sen körde jag en återställning. Fick dock aldrig någon fråga om att installera en säkerhetskopia?
Nu står det bara på homescreen att jag ska sätta i ett fungerande SIM-kort för att aktivera, behöver jag göra nåt annat eller är den helt tömd på mina uppgifter nu?
Har du återställt den så är den tom. Hur mycket fick du för den?
Jag fick 3500:- för den.
Väntar nu ivrigt på iPhone 4 i juli och hoppas på bra priser från Telia, vill helst också köpa den kontant precis som jag gjorde med 3GS:en.
Kom ihåg att om du aktiverar telefonen igen i ditt namn efter nollställning i itunes så kommer den fortfarande vara registrerad till dig.
Så det är bättre att du låter köparen göra det.
Annars kommer ditt itunes konto tex finnas automatiskt inskrivet i telefonen även fast den är nollställd. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.