Sälja iPhone 3GS för att köpa iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Sälja iPhone 3GS för att köpa iPhone 4

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Hej,

Nu är det så att jag sålt min iPhone 3GS och ska packa ner och skicka den i veckan, undrar bara ifall det räcker att göra en återställning i inställningar på telefonen eller behöver jag göra nåt annat för att “tömma” den helt och hållet på mina användaruppgifter/filer?

mvh

medzz
    Member
    Post count: 259

återställ den som en ny telefon utan att installera säkerhets kopian så är det prima lungt

Siva
    Member

@medzz 69954 wrote:

återställ den som en ny telefon utan att installera säkerhets kopian så är det prima lungt

Jag återställde den inkopplad till iTunes och bockade först ur alla synk alternativ (program, e-post. musik, video) och sen körde jag en återställning. Fick dock aldrig någon fråga om att installera en säkerhetskopia?

Nu står det bara på homescreen att jag ska sätta i ett fungerande SIM-kort för att aktivera, behöver jag göra nåt annat eller är den helt tömd på mina uppgifter nu?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Har du återställt den så är den tom. Hur mycket fick du för den?

Siva
    Member

Jag fick 3500:- för den.

Väntar nu ivrigt på iPhone 4 i juli och hoppas på bra priser från Telia, vill helst också köpa den kontant precis som jag gjorde med 3GS:en.

medzz
    Member
    Post count: 259

Nice siva, gött att det löste sig 🙂

Siva
    Member

Tack för hjälpen medzz & Freebo:)

Zolid
    Member
    Post count: 34

Kom ihåg att om du aktiverar telefonen igen i ditt namn efter nollställning i itunes så kommer den fortfarande vara registrerad till dig.
    Så det är bättre att du låter köparen göra det.
    Annars kommer ditt itunes konto tex finnas automatiskt inskrivet i telefonen även fast den är nollställd.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.