Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Samtal bryts 3G med fm 2.1
-
AuthorPosts
-
Har kört min nya iPhone med 2.1 från början och har alltså ej erfarenhet av tidigare version där det tydligen varit problem med brutna samtal.
Var och vartannat samtal bryts vilket förstås är mkt irriterande, vad göra?
EJ jailbreakad och den används mest i jobbet, dvs för email, calender, contacts, inte så mkt för musik, kamera osv.
Hustrun har en 2G (jailbreakad fm 2.1) som fungerar utmärkt (efter 2.1)
Tips och råd emottages!Låter märkligt. Har du testat att göra en återställning av mobilen i iTunes? (Spara en backup först)
Låter märkligt. Har du testat att göra en återställning av mobilen i iTunes? (Spara en backup först)
Låter märkligt. Har du testat att göra en återställning av mobilen i iTunes? (Spara en backup först)
nej men den är bara 1v gammal, kan ju prova ändå.
funkar backup 100%, dvs får jag tillbaka alla inställningar och annat?nej men den är bara 1v gammal, kan ju prova ändå.
funkar backup 100%, dvs får jag tillbaka alla inställningar och annat?nej men den är bara 1v gammal, kan ju prova ändå.
funkar backup 100%, dvs får jag tillbaka alla inställningar och annat?Jag återställde min, och var tvungen att jailbreaka då jag inte hade ett upplåst simkort som fungerade. Efter att jag “aktiverat” och uppdaterat till senaste firmwaren så laddades en säkerhetskopia in automatiskt och allt fanns kvar.
Dock har jag inte listat ut hur man göra en säkerhetskopia/backup än (manuellt). Säkert någon annan som vet här.
Jag återställde min, och var tvungen att jailbreaka då jag inte hade ett upplåst simkort som fungerade. Efter att jag “aktiverat” och uppdaterat till senaste firmwaren så laddades en säkerhetskopia in automatiskt och allt fanns kvar.
Dock har jag inte listat ut hur man göra en säkerhetskopia/backup än (manuellt). Säkert någon annan som vet här.
Jag återställde min, och var tvungen att jailbreaka då jag inte hade ett upplåst simkort som fungerade. Efter att jag “aktiverat” och uppdaterat till senaste firmwaren så laddades en säkerhetskopia in automatiskt och allt fanns kvar.
@jocke 13134 wrote:
Högerklicka på din iPhone-enhet (till vänster) i iTunes så får du fram massa alternativ.
@jocke 13134 wrote:
Högerklicka på din iPhone-enhet (till vänster) i iTunes så får du fram massa alternativ.
@jocke 13134 wrote:
Återupplivar en gammal tråd igen, fast denna gången gäller det 3.0. Att samtal bryts. Kom det fram nå lösning eller hjälpte det att återställa?(Vilket är det sista jag vill göra)
@olliver 13129 wrote:
Har kört min nya iPhone med 2.1 från början och har alltså ej erfarenhet av tidigare version där det tydligen varit problem med brutna samtal.
Var och vartannat samtal bryts vilket förstås är mkt irriterande, vad göra?
EJ jailbreakad och den används mest i jobbet, dvs för email, calender, contacts, inte så mkt för musik, kamera osv.
Hustrun har en 2G (jailbreakad fm 2.1) som fungerar utmärkt (efter 2.1)
Tips och råd emottages!Varför kör du 2.1 om du ändå inte jailbreakat? :confused:
@steffeiphone 42464 wrote:
Varför kör du 2.1 om du ändå inte jailbreakat? :confused:
Tråden är 1 år gammal ? 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.