Samtal bryts

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Kan inte fatta, samtal bryts efter någon minut och telefonen startar om…

Har Tele2, och den är upplåst via Telia.
    4.1 är versionen jag använder.

Någon med samma problem, någon lösning?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Testat återställa telefonen?

cronberg
    Member

@muffins 84170 wrote:

Testat återställa telefonen?

Givetvis, detta problem har jag haft länge. Trodde det skulle bli bättre då jag uppgraderade från 3.1 men samma skit…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Problemet är att du har tele2 vissa iphones blir som galna med dessa kort.

cronberg
    Member

Vad kan man göra åt det?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Byta opperatör 🙂
    Näää klaga hos tele2 många har samma eller liknande problem

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

Hade samma problem med min 3G när jag hade Tele2. Nu har jag Tre och det fungerar felfritt…

nimren
    Member
    Post count: 250

Märkligt. Har haft tele2 i över ett år med min iphone och ALDRIG stött på något problem.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@nimren 84221 wrote:

Märkligt. Har haft tele2 i över ett år med min iphone och ALDRIG stött på något problem.

Ja jag vet…
    Alla har inte detta problem med tele2, men många har det.

cronberg
    Member

Vad kan man göra åt det?

Om man ringer Tele2, vad kan de göra då de har simkort.
    Om man ringer Telia, vad kan de göra, Iphonen borde ha garanti…

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

Problemet så som jag förstått det är att när Tele2:s 3G-nät dör så skiftar den till GSM-nätet. Det är i detta skede som iPhonen helt enkelt bryter samtalet.
    Jag vet att det är så i USA – där AT&T:s usla nät gjort att massor av användare fått stå ut med brutna samtal.

Så det är dels problem med telefonen i sig som bryter samtalen, dels med Tele2:s nät när det skiftar mellan 3G och GSM.

Är det när det skiftar mellan 3G och GSM du får problem och samtalen bryts? Så var det för mig i alla fall.

cronberg
    Member

Att samtalen bryts, är ett helt annat kapitel. Det vet vi ju att det händer ofta.

Detta är annorlunda, här hänger sig själva mobilen och startar om, apple-loggan syns och omstarten tar kanske 5 min…

Smisken
    Member
    Post count: 130

Problemet är inte tele 2:s som alla säger! Jag har en 3gs och en iphone 4 samt tele2.

Jag har samma problem med min 3gs den startar om eftere ca 10 min i telefon från iOS 4.0 och uppåt! Efter som jag har sparat mina shshs filer så kan jag nedgradera och den funkar klockrent på 3.+ programvaror. Jag tror snarare att det är nått skit med vissa 3gs en speciell batch av nått slag, känns som dem blir för varma eller nått skit av att köra flera program m.m i bakgrunden eller nått ingen aning men efter 10 min samtal med 4.x programvaror så e det omstart som gäller, jag har inte testat 4.1.2 än skall se om man kan göra om en sån fil med snowbreeze och låsa upp och testa. Men kommer ni på vad felet är hör gärna av er =)

Mitt råd nedgradera mobilen till 3.x programvara så kan du prata allafall.

cronberg
    Member

Men då borde ju Telia äga problemet som sålt hårdvaran till mig, nu har det gått 1 år och 2 dagar, kunde ju först låsa upp den efter 1 år.

Hur är Telia med garanti och liknande, för visst borde de ta ansvar för just denna typen av problem?

Smisken
    Member
    Post count: 130

@cronberg 84241 wrote:

Men då borde ju Telia äga problemet som sålt hårdvaran till mig, nu har det gått 1 år och 2 dagar, kunde ju först låsa upp den efter 1 år.

Hur är Telia med garanti och liknande, för visst borde de ta ansvar för just denna typen av problem?

Ingen aning faktiskt jag tycker ju det är apples fel för varför funkar 3.x versionerna men inte 4.x? Är det telefonen eller iOS det är fel på? För med min iphone 4 och 4.2.1 och dem tidigare 4.x har d et inte vart problem.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.