Samtals högtalaren sönder, vattenskadad

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Samtals högtalaren sönder, vattenskadad

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Hej,

Satt i bilen idag då jag råkade tappa ett glas vatten över iphonen, telefonen hade fodral som är heltäckande bortsett från ena kanten. Sälvklart tog jag genast upp telefonen ioch kolla om det kommit nått på den och det visade sig att det kommit en del på skärmen, men inte mycket. Jag torkade snabbt av det och kollade hörlursintaget och där simmet sitter men kunde inte se att det var vått där. Jag tänkte att inget var fel med den så la ner den i fickan igen.

Men när jag fick mitt första samtal så märkte jag att inget hördes, jag fick direkt tanken att högtalaren var sönder och testade med högtalar telefon vilket fungerade.

Så nu sitter jag här med min 2 månader gammla iphone och funderar på vad jag skall göra,

Men jag tänkte så här, när jag fick telefonen så var acceleratorn sönder och jag har inte orkat laga den en, så om jag går in till telia och säger att den är sönder tror ni att dom kollar högtalaren om den funkar också? Dom borde la inte kolla varenda funktion om den fungerar ? eller?

har hört att som inte lagar telefonernara utan bara byter ut dom? isåfall får jag ju antagligen en ny eller en i sammaskick?

Om inte detta funkar? vad kan det kosta att laga?

UPPSKATTAR ALLA SVAR VÄLDIGT MYCKET!
    Tack

AnmeyaMaX
    Member
    Post count: 3

När det gäller Telia, så kan de i princip. Ingenting om iPhone. Så de lär knappast kolla allt möljigt. :rolleyes:

Du säger att acceleratorn är trasig. Om du har garantin kvar så kan du få en ny helt enkelt. Eller om du har försäkring.

Annars finns det reserv delar till de flesta mobiler på Apple iPhone Reservdelar😉

Men det enklaste vore att lämna in den till Telia p.g.a acceleratorn. 🙂

brorzan
    Member
    Post count: 121

Som vanligt svarar tyvärr någon som inte har full koll.

Telia varken lagar, bedömer eller byter ut några iPhone. Det är Anovo Nordic som gör detta. Det enda Anovo gör när de får in en iPhone är att de kollar om telefonen är skadad via fukt eller kross/tapp. Fukt ser de via en indikator som ändrar färg när den har blivit utsatt för fukt.
    Konstaterar Anovo att telefonen inte är utsatt för åverkan så byts den. I ditt fall lär den inte bytas.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.