Samtalshögtalare död

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Samtalshögtalare död

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej
    Det hela började med att jag var klantig nog att tappa telefonen i asfalten från 2 dm höjd. Hela displayen sprack såklart och jag kunde inte göra nånting. Jag köpte glas och skulle byta själv, men knäckte mellanramen och fick byta ut den med.

När jag monterat ihop telefonen så funkar allting, tror jag. Men när jag försöker ringa så hör jag ingenting ur samtalshögtalaren. Högtalartelefon går bra, headset går bra men det går inte att prata “som vanligt”.

Jag plockade upp igen, kollade att jag fått i alla kablar som de ska vara och testade igen men ingen lycka. Beställde både flexkabeln och högtalaren och bytte dessa. Ingen skillnad.

Jag börjar fundera på två olika saker, det ena är att nånting hänt med själva “moderkortet” eller vad jag ska kalla det för och att det är nånting som gått sönder där, vid fallet. Kollade aldrig om det gick att prata efter fallet och innan jag monterade isär den, då det var rejäla glassplittringar just där man ska låsa upp telefonen och jag fick glas i fingret då jag försökte.

Den andra funderingen jag har är hur pass långt in tredje kabeln ska sitta, alltså den som styr ljussensorn och högtalaren. Den är ju två färger på, en lite mörkare del och en lite ljusare. Jag får bara in den till hälften, alltså tills det mörka tar över, där tar det stopp, ska den in längre än så?

Misstanken jag har om att det hänt nåt med själva “moderkortet” förstärks lite utav att den utan förvarning sätter igång röststyrningen och ringer upp folk…mindre roligt när man ringt upp folk kl 2 på natten. Först trodde jag det var mitt eget fel då blåtands-handsfreen jag har legat i fickan och jag misstänkt att jag tryckt in knappen, men detta har även hänt då blåtanden legat helt fritt på bordet utan möjlighet att något kommit åt knappen.

Är det någon som har bild på hur långt in flexkabeln ska sitta? eller något annat tips på vad jag ska göra? Har inte lust att slänga ut mer pengar på den, då jag inte vet om det är något mer trasigt än själva högtalaren…lutar åt att det blir beställning av en iPhone 4 istället om ingen kan hjälpa mig…

Tacksam för svar
    /Annika

SomethinG
    Member
    Post count: 363

släng den och köp dig en Iphone 4 🙂

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

iFixit har en bild:

http://guide-images.ifixit.net/igi/plNIcDIcyB1jXd11.large

När jag skruvade isär och ihop min telefon så petade jag bara in den sladden så långt det gick.

eastmountain
    Member

@something 74551 wrote:

släng den och köp dig en Iphone 4 🙂

Blev så 😛 men slänga vete tusan. Funderar på att skicka den till envirofone, få ut nånting för den..telefonhelvetet är ju bara 4 månader gammal :S

eastmountain
    Member

@matssoderstrom 74553 wrote:

iFixit har en bild:

http://guide-images.ifixit.net/igi/plNIcDIcyB1jXd11.large

När jag skruvade isär och ihop min telefon så petade jag bara in den sladden så långt det gick.

Tack för bilden. Av vad jag kan se på den så är det så långt jag fått in den, så är inte det som är felet då…aja, blev beställt en iphone4 idag så nu är det bara en lång väntan till den dyker upp 😛

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.