Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Samtalskvalitet dålig!
-
AuthorPosts
-
Vi har just förra veckan kvitterat ut 10 stycken iphones till företaget.
jag får vidhåll av kollegan att det är lite dålig samtalskvalitet. Jag har flera gånger under samtalen fått säga “ursäkta, vad sa du?”.
Jag har inte haft problem att höra dessa personer i min gamla mobil, och även då hade jag Telia på mobilen.
Jag har ändå haft ögonen på iphone-sajter och lite forum – men inte hört detta från några förut. Är det någon mer som känner igen sig?
Jag tyckte det var ganska dålig samtalskvalitét på iPhone 2G – men jag tycker den är suverän på iPhone 3G. Jag har inga problem alls med det – prova skruva upp volymen en bit!
@martin.klasson 10588 wrote:
Vi har just förra veckan kvitterat ut 10 stycken iphones till företaget.
jag får vidhåll av kollegan att det är lite dålig samtalskvalitet. Jag har flera gånger under samtalen fått säga “ursäkta, vad sa du?”.
Jag har inte haft problem att höra dessa personer i min gamla mobil, och även då hade jag Telia på mobilen.
Jag har ändå haft ögonen på iphone-sajter och lite forum – men inte hört detta från några förut. Är det någon mer som känner igen sig?
Samtalskvaliten beror väl på vad man samtalar om/med 😀
Ljudkvaliten däremot är ju en annan sak 😉
Har en 3G och tycker ljudkvaliten är kanon!Håller med om att ljudkvaliteten är ganska dålig, både vid samtal och vid musikavlyssnande.
Har inga problem alls, varken ut eller in. Mina kompissar berättar att mikrofonen är så stark att man hör personer 3m bort som står och pratar i normal samtalston. Sen hur jag hör den i andra änden är klart och tydligt.
Kanske lite knäck i lurarna?
Öronhögtalaren (eller vad man söger) sitter lite skumt till kan man tycka i början. Kolla om du kan ändra hur du håller telefonen och om du hör bättre då.
Ljudkvaliten vid samtal är mycket bra. Eller ja. Typ som den ska vara.
Ljudkvaliten vid lyssning av musik är däremot mindre bra, tycker jag.
Fast det är för att jag är van vid MP3-spelare där man kan spränga öronen
och drunkna i bas vid lyssning. Något som inte funkar här… tyvärr… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.