Sända bilder från minneskort?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Sända bilder från minneskort?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hejsan!

En del modeller hos Sony Ericsson och Nokia har ett litet minneskort som man med en konverter kan sätta in i digitalkameror.

Du fotograferar som vanligt med kameran, plockar tillbaka det lilla minnet till telefon och mailar iväg bilden/bilderna.

Finns det någon som helst lösning att få till detta med en iPhone?
    Sladd till minneskortläsare? Trådlöst? Adapter?

En lösning är att först ladda över den till datorn, och sen över till telefon.
    Men om du jobbar som fotograf och vill sända över en bild från en tillställning utan att behöva bära med dig datorn?

/fotograf på språng

ptr
    Member
    Post count: 248

finns inge minneskort i iPhonen, så nej det går inte.

Nasse
    Member
    Post count: 97

se om jag kan bena den filén 😉

Jo om “problemet” eller syftet är att snabbt o lätt få iväg en bild till en byrå, flickvän, kollega eller liknande, så mailar du ju bilden till henne/honom, direkt från telefonen.. då får du ju “full” telefon kvalité (utan MMS begränsning) personen får den i sin dator o snabbt o lätt kan se vad du menar/gör/ser..

Du kan ju automatiskt lägga en kopia till dig själv, så behöver du inte änns koppla in telefonen för att tanka över bilderna till datorn.. Mu har ju iofs en Fotograf ofta en annan kamera än den som är på mobilen, men att snabbt skicka en bild “va det så här du menade” så är det inga problem med iPhonen.. skulle säga att det är enklare..

Har du Exchange som serverlösning på företaget som sköter mail, så bär du ju med dig i telefonen alla mail som finns i din lapptop/arbetstation, så även kontaktlistorna.. så alla mailadresser som du använder i arbetsdatorn på studion har du med dig ut på stan i telefonen, så det är riktigt lätt o få knapptryckningar för att ta bild till att den andra parten kan se den.

OT