Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Sänka SMS signal?
-
AuthorPosts
-
Går det på något sätt att sänka SMS signalen? Tycker att den låter väldigt högt, har ju testat med att sänka volymen i ljudinställningarna men verkar som om det ändå är lika högt.
Jag nöjer mig även med att bara köra utan sms signal och bara vibration… men detta verkar endast funka om man kör å ljudlöst läge.
@djneno 50413 wrote:
Går det på något sätt att sänka SMS signalen? Tycker att den låter väldigt högt, har ju testat med att sänka volymen i ljudinställningarna men verkar som om det ändå är lika högt.
Jag nöjer mig även med att bara köra utan sms signal och bara vibration… men detta verkar endast funka om man kör å ljudlöst läge.
Jag tycker detta är fett drygt. Helst skulle jag vilja ha att man kunde ta bort smssignalen, och bara köra vibration. Men när man sätter sms på “tyst” så försvinner även vibrationen, vilket jag inte gillar alls. Så just nu kör jag alltid på ljudlöst.
Kör ni Jailbreakat kan ni ju byta ut sms signalen till en signal som knappt låter. Då borde väl vibrationen vara kvar 🙂
Rekommenderar Audacity.
@djneno 50490 wrote:
Förklara gärna lite mer, detta låter intressant 🙂 Menar du att man ska editera i Audacity på datorn?
Hitta någon lämplig signal på nätet, sänk volymen på spåret i Audacity.
(Om man sänker volymen till nästan noll, borde det bli bara vibration när sms kommer, samtidigt som du slipper ha ljudlöst på) 🙂Ungefär hur man lägger in en ny sms-ton:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1516-guide-byta-sms-ton-endast-jailbreak.html -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.