Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Satellite spärrad iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Som rubriken lyder, sitter med en satellite spärrad iPhone 4.. finns det något knep att kringgå runt IMEI spärr??
@issa-k 88022 wrote:
Som rubriken lyder, sitter med en satellite spärrad iPhone 4.. finns det något knep att kringgå runt IMEI spärr??
Som sakt Muffins har rätt. Men den är bara satelit spärrad i norden sverige,norde,danmark, island,finland, Så i dom andra länderna funkar den om den är upplåst eller om landet har abonemanget din iphone är låst till. Det är tur att snodda iphone kan säljas utanför norden:) Kriminalliteten är ju alltid ett steg före
@kingmiran 88024 wrote:
Som sakt Muffins har rätt. Men den är bara satelit spärrad i norden sverige,norde,danmark, island,finland, Så i dom andra länderna funkar den om den är upplåst eller om landet har abonemanget din iphone är låst till. Det är tur att snodda iphone kan säljas utanför norden:) Kriminalliteten är ju alltid ett steg före
Och var läste du det? Flashback?
@kingmiran 88024 wrote:
så om jag har en iphone 3g låst till telia och har den satelit spärrad kan jag då använda den i turkiet
@apple 3g 88055 wrote:
så om jag har en iphone 3g låst till telia och har den satelit spärrad kan jag då använda den i turkiet
Ja, det funkar.
Har själv testat…..@kingmiran 88283 wrote:
Japp. Men om den är låst till te.x telia är den då upplåst till allt i utlandet då?
nej de tror jag inte, man får låsa upp som vanligt och köra utomlands
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.