Satellite spärrad iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Satellite spärrad iPhone 4

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Som rubriken lyder, sitter med en satellite spärrad iPhone 4.. finns det något knep att kringgå runt IMEI spärr??

muffins
    Member
    Post count: 1906

@issa-k 88022 wrote:

Som rubriken lyder, sitter med en satellite spärrad iPhone 4.. finns det något knep att kringgå runt IMEI spärr??

Nej det finns inget knep för dig att kringgå detta.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@issa-k 88022 wrote:

Som sakt Muffins har rätt. Men den är bara satelit spärrad i norden sverige,norde,danmark, island,finland, Så i dom andra länderna funkar den om den är upplåst eller om landet har abonemanget din iphone är låst till. Det är tur att snodda iphone kan säljas utanför norden:) Kriminalliteten är ju alltid ett steg före

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@kingmiran 88024 wrote:

Som sakt Muffins har rätt. Men den är bara satelit spärrad i norden sverige,norde,danmark, island,finland, Så i dom andra länderna funkar den om den är upplåst eller om landet har abonemanget din iphone är låst till. Det är tur att snodda iphone kan säljas utanför norden:) Kriminalliteten är ju alltid ett steg före

Och var läste du det? Flashback?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@h3nr11k 88032 wrote:

Men, är inte allting man läser på Flashback sant? 😮

Haha, btw, lite så här off topic. Hur går det med repon? Ingen är ju inne i kanalen så man får ju inte veta något längre 😛

Kingmiran
    Member

@h3nr11k 88032 wrote:

fick reda på det i kvibergs marknad

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@kingmiran 88024 wrote:

så om jag har en iphone 3g låst till telia och har den satelit spärrad kan jag då använda den i turkiet

ipeddy
    Member
    Post count: 74

@apple 3g 88055 wrote:

så om jag har en iphone 3g låst till telia och har den satelit spärrad kan jag då använda den i turkiet

Ja, det funkar.
    Har själv testat…..

Kingmiran
    Member

@ipeddy 88279 wrote:

Ja, det funkar.
    Har själv testat…..

Japp. Men om den är låst till te.x telia är den då upplåst till allt i utlandet då?

ipeddy
    Member
    Post count: 74

@kingmiran 88283 wrote:

Japp. Men om den är låst till te.x telia är den då upplåst till allt i utlandet då?

nej de tror jag inte, man får låsa upp som vanligt och köra utomlands

Kingmiran
    Member

@ipeddy 88521 wrote:

nej de tror jag inte, man får låsa upp som vanligt och köra utomlands

Oki. Men jag vet att om man har en satelit spärrad iphone så ska man köra redsnow för den hacktiverar den sne kör du ultrasnow så ska det funka

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.