Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Sätta ihop Iphone igen??
-
AuthorPosts
-
Jag köpte idiotiskt nog ett bak-skal till min 3gs på nätet. Då mitt gamla var sprucket. Jag har nu tagis isär min telefon och har inte en susning om hur jag ska få ihop den igen.
Detta kan vara nåt av det dummaste jag gjort. Men jag har tidigare byt (ej utbytbara) skal på gamla mobiler utan problem.
Så nu behöver jag hjälp med att få ihop min telefon igen. Vill gärna ha tips på ställen som kan göra det åt mig. Gärna så billigt som möjligt, och helst i göteborgsområdet.
:o:o:o
kanske en dum fråga, men testat kolla på youtube efter guider?
så kanske du slipper skicka in dentesta söka på
3gs assembly eller liknande
[YOUTUBE]5U6HjbGCtqE[/YOUTUBE]Tack! Nu fick jag lite nytt hopp, får kanske göra ett nytt försök.
Men vill fortfarande ha tips på folk/företag som kan hjälpa mig.
@loppan 77179 wrote:
Tack! Nu fick jag lite nytt hopp, får kanske göra ett nytt försök.
Men vill fortfarande ha tips på folk/företag som kan hjälpa mig.
Maila killen på iphonereparationer.se och fråga om han kan hjälpa dig. I och för sig inte i göteborg, men servicen där är jag extremt nöjd med så det är en sida jag verkligen rekommenderar.
Hej Loppan,
Vi sätter gärna ihop den åt dig, vi kan dock inte garantera att den fungerar då vi inte vet om du kan ha skadat nåt.@iPhoneReservdelar.se 77207 wrote:
Hej Loppan,
Vi sätter gärna ihop den åt dig, vi kan dock inte garantera att den fungerar då vi inte vet om du kan ha skadat nåt.Låter kanon! Jag är tämligen säker på att jag inte skadat något. Så den fungerar säkert!
Har ni nåt ungefärligt pris åt mig?Det här är en bra sida..
Hej! Kan väl i princip bara kopiera texten min konkurrent skrev! Maila mig för prisförslag så får du välja sen vart du lämnar in din iphone.
MVH Patrik
Välkommen till forumet..
Ville bara posta lite uppföljning.
Loppans telefon blev ihopsatt,tyvärr så vill displayen inte vara med.
Något har hänt med grafiken. Alla LCD kopplingar blev omlödda utan resultat.
Vi har även felsökt hela logikkortet utan att hitta synliga fel.
Vi kan bara gissa att statisk elektricitet är inblandad.
Tänk på detta när ni bestämmer er för att själva skruva i telefoner.
Utan att ha isolerad bord, och armband som leder bort statisk elekticitet, så kan det bli väldigt fel. Och mycket dyrare än att lämna in telefonen.På Youtube finns det ett par riktigt bra filmer som visar exakt hur du skall göra. Testa att söka på “iPhone 3G Repair”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.