Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › SBSettings 2.99 fungerar inte
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Jailbreakade nyss min lur igen, det behövdes, efter återställningen.
Det första jag installerade var Icy, sedan SBSettings.
Fick då nya SBSettings 2.99.Problemet är att när jag installerat skiten så dyker inte rutan upp när jag drar fingret över statusbaren. Vad kan vara fel?
//Adde
Vad gjorde du då? Kan vara bra om nån mer råkar ut för detta 😉
Hijackar tråden.
Någon som märkt att efter nya versionen så kom en ny toggle som heter “Processer”.
Sedan i Springboarden så visas alla pågående processer med en liten cirkel i vänster nedre hörn på ikonen. Telefonappen är en konstant applikation som inte stängs av eller någonting. Det är därför telefonappen laddar kontakter snabbare.Mekke: startade om^^
mossarelli: Processer e skitbra, man kan gå in via SBSettings å stänga av vissa processer helt. Det utökar ju “ram-minnet”. Hade använt ipoden men pausat å stängt ner ipod, men det kördes fortfarande i bakgrunden, även safari. Sen stängde ja ner båda å dubblade minnet =) rätt skönt. Ikonerna tyckte jag var störande så dem tog ja bort.
Även Mail har jag upptäckt körs konstant, det går inte att stänga av??BTW: är det bara jag som har en liten pekande hand vid WI-FI kontrollen??
@pear 32654 wrote:
Även Mail har jag upptäckt körs konstant, det går inte att stänga av??
Det beror på att iPhonen kollar din Mail med jämna mellanrum (hur ofta får du ställa in själv), så det måste alltid köras. Även om du ställt den på manuellt så är den på, och det har jag tyvärr svårt att svara på varför.. 😛
Min mail körs inte alltid för jag har stängt av Push. Lättast är att själv gå in och uppdatera sin mail när man behöver det.
Går det inte att radera bossprefs direkt från telefonen? Hur göra?
Du går in i Cydia > Packages > Letar upp Bossprefs och sen modifierar du det och raderar.
Easy as that.Jag installerade senaste SB och då dog all mottgagning. Fick göra en återställningen för att lösa det. Det sög.
BUMP:
Jag vet inte om ni har samma problem som jag, men folk ska alltid pilla på ens iPhone eftersom man har världens coolaste mobiltelefon. Mitt problem jag har är att oavsett vem som använder det så lyckas de alltid få ner SBSettings. Jag fattar inte hur folk lyckas men de får alltid ner SBSettings. Så personligen tycker jag att SB är felplacerad och att istället för att dra på statusbaren kanske göra någon annan tryckning.
Har ingen annan samma problem?
@mossarelli 41577 wrote:
BUMP:
Jag vet inte om ni har samma problem som jag, men folk ska alltid pilla på ens iPhone eftersom man har världens coolaste mobiltelefon. Mitt problem jag har är att oavsett vem som använder det så lyckas de alltid få ner SBSettings. Jag fattar inte hur folk lyckas men de får alltid ner SBSettings. Så personligen tycker jag att SB är felplacerad och att istället för att dra på statusbaren kanske göra någon annan tryckning.
Har ingen annan samma problem?
haha, exakt samma här..
“oj, vad hände nu, vad är detta !?!”
ååh, vänta.. så, borta…fattar inte heller varför folk får för sig att kleta med fingrarna uppe i statusbaren..
Men jag kan inte heller komma på ett bättre ställe att placera Sbsettings..
Kanske ett dubbelklick på hemknappen ..Precis. Ska lägga fram som förslag till de som gjort SBSettings att de kan göra en iPod control-knapp i SBsettings och sen byta ut det mot ett dubbeltryck på homeknappen.
Det finns ju redan toggle för play and pause för iPod.@mossarelli 41607 wrote:
Precis. Ska lägga fram som förslag till de som gjort SBSettings att de kan göra en iPod control-knapp i SBsettings och sen byta ut det mot ett dubbeltryck på homeknappen.
Det finns ju redan toggle för play and pause för iPod.laddade ner någon uppdatering på SBsettings nu, och då står det att det krävs ett längre svep över statusbaren för att öppna fönstret.
Men jag märker ingen skillnad mot innan ..
Folk lär vara klåfinger ändå.
Haha, jag kan inte ens dra ner sbsettings längre. 😀
Måste trycka med två fingrar istället, vilket jag inte vill. Varför kan vi inte byta settings? 🙁
Era mot min.@pear 32654 wrote:
Mekke: startade om^^
mossarelli: Processer e skitbra, man kan gå in via SBSettings å stänga av vissa processer helt. Det utökar ju “ram-minnet”. Hade använt ipoden men pausat å stängt ner ipod, men det kördes fortfarande i bakgrunden, även safari. Sen stängde ja ner båda å dubblade minnet =) rätt skönt. Ikonerna tyckte jag var störande så dem tog ja bort.
Även Mail har jag upptäckt körs konstant, det går inte att stänga av??Hur tog du bort ikonerna? väldigt störande…:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.