scanna wifi

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

någon som testat att installera aircrack och liknande på iphonen?
    Försökte följa en guide på nätet, men jag gick bet.
    Jag tycker mest sådant här är kul, inte för att faktiskt nyttja det i något sammanhang.
    iofs hade jag haft nytta av det för jobbets räkning för ett tag sedan, men vi bytte wifirouter iom att den vi hade var låst och ingen hade koden varken in i den eller till nätet och när då nya saker skulle upp så…

vore kul att få det att fungera i alla fall, så är det någon som vet så skriv här eller pm:a

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Det lär väl bli ett jäkla liv om man börja diskutera hur man knäcker nätverksnyklar här..

Jag har aldrig testat knäcka ett nätverk, men jag har läst rätt mycket om det.
    Kan man mycket, så är det lättare att skydda sig själv ..

Som jag har förstått det så är det “omöjligt” att knäcka WPA2 .. någon som kan bekräfta detta så man kan känna sig säker ? 🙂

Nu känns det som om denna tråden borde ligga under Övrigt.. ? eller rent av låsas om det nu är så att detta ämne inte får diskuteras på forumet .. ?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

WPA2 är mycket svårt att knäcka men inte omöjligt.

Det sättet du använder aircrack på för att knäcka wifilösenord är genom en metod som heter bruteforce. Man skickar lösenord från en ordlista och sen till slut går en igenom.

WPA2 måste man knäcka via krypteringsmetoder. Man måste först avlyssna data över nätverket mellan router och en dator. Man kan skicka data till routern själv för att det ska gå snabbare men bäst resultat får man med en dator som kan lösenordet. Sen när man har samlat ihop 4 GB data som skickats mellan routern och datorn kan man använda Linux och dess roliga program för att lista ut krypteringen på 10 minuter.

Vad gäller Aircrack så tänkte jag pröva den på min egen router, så jag har satt en 64-bitarsnyckel i WEP med ett enkelt lösenord, så ska jag se om min iPhone klarar av det.

Kurtson
    Member

det jag sett på nätet om aircrack så lyssnar den av trafiken och kommer tills lut fram till nyckeln, alltså inte brutalforce…
    YouTube – Aircrack on iPod touch/iPhone!!!!

Kurtson
    Member

hitade en app som heter iwep, men den fungerar inte i sverige just nu… av någon anledning.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@kurtson 42859 wrote:

det jag sett på nätet om aircrack så lyssnar den av trafiken och kommer tills lut fram till nyckeln, alltså inte brutalforce…
    YouTube – Aircrack on iPod touch/iPhone!!!!

Jag har för mig att killen som gjorde programmet förklarade att aircrack använde Bruteforce på WEP. Men om det använder traditionella metoder så förstår jag inte varför man kan knäcka WPA och WPA2 också. Men det är väl en tidsfråga innan det kommer.

Kurtson
    Member

@mossarelli 42909 wrote:

Jag har för mig att killen som gjorde programmet förklarade att aircrack använde Bruteforce på WEP. Men om det använder traditionella metoder så förstår jag inte varför man kan knäcka WPA och WPA2 också. Men det är väl en tidsfråga innan det kommer.

brutalforce är inget vidare då ingen idag använder vanliga ord som lösen, hoppas jag…
    dessutom måste listorna uppdateras.
    vi får se vad som kommer

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.