Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Se din iPhone skärm på PC;n??
-
AuthorPosts
-
Tjenixen! jag skulle villja ha ett program som gör att jag kan se min iphones skärm på min PC,. Ngn som vet om de går o fixa? Jag har en win vista och en jailbroken iPhone OS 3.0 :eek::laugh::P
@steffeiphone 38479 wrote:
Tjenixen! jag skulle villja ha ett program som gör att jag kan se min iphones skärm på min PC,. Ngn som vet om de går o fixa? Jag har en win vista och en jailbroken iPhone OS 3.0 :eek::laugh::P
Vilket vnc-program som helst för datorn (typ TightVNC) åsså Veency för iPhonen 😛
fick det att funka, ty 😀
Och hur många fick det till att fungera hyffsat bra?
Min bild uppdaterar inte och jag kan inte kontrollera iPhonen från datorn. Jag ville använda Veency för att slippa resa mig upp ur min sköna soffa och gå in på cydia via datorn, men bilduppdateringshastigheten är skit.
Fast att jag kör p2p-nätverk med iPhonen som borde vara det bästa.Men sen snackade många om att 3.0 inte är kompatibel med veency. Har det kommit en ny uppdatering?
@mossarelli 38492 wrote:
Och hur många fick det till att fungera hyffsat bra?
Min bild uppdaterar inte och jag kan inte kontrollera iPhonen från datorn. Jag ville använda Veency för att slippa resa mig upp ur min sköna soffa och gå in på cydia via datorn, men bilduppdateringshastigheten är skit.
Fast att jag kör p2p-nätverk med iPhonen som borde vara det bästa.Men sen snackade många om att 3.0 inte är kompatibel med veency. Har det kommit en ny uppdatering?
VNC är hackigt 😉 Och Veency fick en uppdatering för att funka med 3.0 för några dagar sen, minns inte exakt när.
kontrollera den kan man väll inte göra med veency och ett vnc program eller?
@Äppelphone 38509 wrote:
fränt 🙂 trodde det bara var när man använd iPhone SDK 😛
När man använder iPhone SDK så använder man en iPhone-Simulator 😉 Här styr man en riktig iPhone 🙂 Skillnad 😛
Hur höjer man och sänker volymen? Finns det som knappkommando?
så nu kan ja sitta vid datorn och skriva sms från datorn?:D fränt!
@pear 38525 wrote:
så nu kan ja sitta vid datorn och skriva sms från datorn?:D fränt!
Pear, om du inte har gratis sms på mobilen: bli medlem på smsheaven.se och så har du oändligt många gratis sms 😀
steffeiphone: GRYMT! fast ja har gratis mess men ändå fan 😀 alltid bra att veta!
Mekke the man: fattar nada om vnc (googlade och laddade ner TightVNC) å fattar inte ett skit… help? =)
@pear 38529 wrote:
steffeiphone: GRYMT! fast ja har gratis mess men ändå fan 😀 alltid bra att veta!
Mekke the man: fattar nada om vnc (googlade och laddade ner TightVNC) å fattar inte ett skit… help? =)
Ladda ner Tight VNC till datorn.
Ladda ner Veency till iPhone. (sök i Cydia)
Starta upp VNC viewer (som kommer med Tight VNC)
Skriv in din iPhones ip.
acceptera på din iPhone.
there u go!Grymt! fick det att funka nu. Gick in på ngn inställningspanel först å så vare massa kontroller… va ju lite lättare att använda rät del av programmet 😉
Steffei: för övrigt, smsheaven, ja trodde man kunde fejka utskicksnr? skriva att man skickar från någon annans nummer än sitt eget haha =P men den gubben gick inte..
@pear 38532 wrote:
Grymt! fick det att funka nu. Gick in på ngn inställningspanel först å så vare massa kontroller… va ju lite lättare att använda rät del av programmet 😉
Steffei: för övrigt, smsheaven, ja trodde man kunde fejka utskicksnr? skriva att man skickar från någon annans nummer än sitt eget haha =P men den gubben gick inte..
haha nej det går inte, man måste registrera med sitt mob nummer. Men om du registrerar så kan ju bara din kompis skicka från ditt nr 🙁
jaa om han går dit på min dator? dem ser ju vem de e från ipnumret.. å ja ser nog om han sitter vid min dator eller inte så de e lugnt 😉
vore fett skoj annars. Fejka nummer, skicka till en polare från hans eget nummer =D
sånt här vill aldrig funka för mig 😛 har installerat veency men kan inte ansluta via RealVNC 🙁
@steffeiphone 38552 wrote:
Skaffa Tight VNC till datorn, och kör med VNCviewer som följer med i mappen
Har redan testat den också 🙁 måste man vara på trådlös med en bärbar eller? för jag sitter på en stationär med trådanslutning till hem nätverket och iPhonen är ansluten till samma nätverk fast via wifi.
båda måste va wifi 🙁
@steffeiphone 38554 wrote:
båda måste va wifi 🙁
amen damn igen xD då får jag väll köpa en sån där wifi grej till datorn då 😛
haha aa, om den inte redan har wifi kort inbyggt? 😀 det har min
@steffeiphone 38556 wrote:
haha aa, om den inte redan har wifi kort inbyggt? 😀 det har min
min är sen 07 så den är uråldrad nu ju 🙁 men vi har sån där hem pc grej så jag ska få byta i december 😎
Gött 😀
@steffeiphone 38558 wrote:
Gött 😀
Undra vad dom säger om den krashade skärmen bara 😛 någon lyckades knacka till den ganska rejält på ett lan så det är stora sprickor i den :laugh:
du borde kunna ansluta med telefonen ändå, trots att datorn är ansluten via sladd? Det som gäller är att man går på samma nätverk, inte hur man ansluter till det väl? =)
spelar ju ingen roll om det är
iPhone – WiFi – Router – Sladd – Dator
eller
iPhone – WiFi – Router – WiFi – Dator
?@pear 38567 wrote:
du borde kunna ansluta med telefonen ändå, trots att datorn är ansluten via sladd? Det som gäller är att man går på samma nätverk, inte hur man ansluter till det väl? =)
spelar ju ingen roll om det är
iPhone – WiFi – Router – Sladd – Dator
eller
iPhone – WiFi – Router – WiFi – Dator
?Jo jag tyckte också att det borde gå efter som dom är på samma nätverk men tydligen inte, ska kolla på en bärbar idag 🙂
nää båda måste vara trådlösa 🙁
Hur får man telefonen att inte slå på låset hela tiden när man jobbar med veency?
Ändrar på autolås i inställningar, finns under allmänt 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.