SEB-Applikation

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone SEB-Applikation

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 142

Hej på er!

Bytte nyligen tillbaka till en iPhone 3GS efter att ha kört Android ett tag, och är så klart lite efter vad det gäller nya apps på appstore sen jag sålde min gamla 3G. Något jag verkligen längtade efter förut var att kunna komma åt mina bankkonton från mobilen, och det verkar Swedbank ha lyckats med! Därför blev jag lite svartis på grund av att jag själv är kund hos SEB. Så jag skickade iväg ett mail till SEB och frågade om en eventuell applikation för iPhone, detta är deras svar:

Hej Anton!
    Tack för att du har tagit dig tid att skriva till oss.
    När det gäller en applikation till iPhone så hoppas vi ha en klar i början av andra kvartalet i år.
    Passar på att önska dig en god fortsättning på det nya året.

Vänliga hälsningar
    Åsa

Så där har vi SEB-kunder något att se fram emot iaf 🙂

Trevlig helg

/Anton

muffins
    Member
    Post count: 1906

Toppen det 🙂 Fundrar på om jag ska dra iväg ett mail till SkandiaBanken där jag är kund och hoppas på det bästa att de håller på med en app, eller att de tar sig i kragen och fixar en app =)

LuDii
    Member
    Post count: 360

@muffins 51169 wrote:

Toppen det 🙂 Fundrar på om jag ska dra iväg ett mail till SkandiaBanken där jag är kund och hoppas på det bästa att de håller på med en app, eller att de tar sig i kragen och fixar en app =)

skickat iväg ett mail till skandiabanken?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag drog iväg ett brev om detta till SHB’s direktion i mitten av december. Har blivit lovad svar innan januaris utgång.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

SHB fungerar via Safari och den lilla äckliga dosan de delat ut men här är Handelsbankens svar på frågan om det kommer en “app for that”

Hej!

Vi har i dagsläget inget officiellt stöd för mobiler / handdatorer. Vi har fått information om att det finns ett inloggningssätt under utveckling för mobiler / handdatorer, men mer vet vi tyvärr inte. Att det är under utveckling är tyvärr ingen garanti för att blir tillgängligt inom kort.

RoQua
    Member
    Post count: 66

@freebo 51223 wrote:

SHB fungerar via Safari och den lilla äckliga dosan de delat ut men här är Handelsbankens svar på frågan om det kommer en “app for that”

Hej!

Vi har i dagsläget inget officiellt stöd för mobiler / handdatorer. Vi har fått information om att det finns ett inloggningssätt under utveckling för mobiler / handdatorer, men mer vet vi tyvärr inte. Att det är under utveckling är tyvärr ingen garanti för att blir tillgängligt inom kort.

haha förut så mailade jag handelsbanken runt september om ett företag som höll på att utveckla ett inloggnings sätt med iphone och banker. kanske är den informationen hon menar. 😛

EDIT: hittade i skickade mail vad tjänsten hette. här e en länk Nordic Edge Pledge

jompao
    Member
    Post count: 456

Hoppas SEB tänkt sig en lösning där man slipper deras dosa, annars ser jag inget större intresse för en sådan app.

RoQua
    Member
    Post count: 66

@jompao 51484 wrote:

Hoppas SEB tänkt sig en lösning där man slipper deras dosa, annars ser jag inget större intresse för en sådan app.

jag tror mer att dom har tänkt att din iphone med ett app ska vara en dosa

hobbe74
    Member
    Post count: 1

@roqua 51642 wrote:

jag tror mer att dom har tänkt att din iphone med ett app ska vara en dosa

Det är korrekt, SEB & flera andra svenska banker arbetar tillsammans med en mobil lösning där telefonen agerar dosa.

Letmetouch
    Member
    Post count: 15

jag har också SEB och detta mina vänner verkar lovande:)

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

jag har kollat med SEB

detta är svaret jag fick

Vad som kommer under våren är en iPhone applikation, troligen någon gång under april. Andra nyheter som kommer under året är en förenklad inloggning med pinkod för, precis som du skriver, enklare tjänster. 😛

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

@frodo_74 52267 wrote:

jag har kollat med SEB

detta är svaret jag fick

Vad som kommer under våren är en iPhone applikation, troligen någon gång under april. Andra nyheter som kommer under året är en förenklad inloggning med pinkod för, precis som du skriver, enklare tjänster. 😛

Åh vad skönt att höra, var lite orolig att man skulle behöva den där förbannade dosan för att kunna logga in, då hade som hela idén men bankärenden i mobilen i mitt tycke inte varit så bra 🙂

NoAndroid
    Member
    Post count: 1

Någon som vet någonting av vad som ingår i “enklare tjänster”?

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

nej vet inte men tror det är sådana saker som föra över mellan dina konton och kolla saldo dvs sådant så det inte kan försvinna pengar från dig:rolleyes:

Janu4ri
    Member
    Post count: 26

härligt.. tur att man har SEB 😛

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.