Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Seg Iphone
-
AuthorPosts
-
Hej min iphone är jätte seg och jag tycker att en så bra telefon inte ska vara så seg jag har jailbreakm lur och jag undrar vad som kan göra mobil så seg?
Winterboard, backgrounder, allt som körs i bakgrunden segar ner den 🙁 Och drar på batteriet 😉
Winterboard, quickreply, SB settings. } Batteriätare.
Men ska man vara vacker så får man lida.Se till att stänga av SSH, den drar en hel del kräm.
Finns en app i AppStore som heter Benchmark så kan du jämföra telefonens hastighet mot en fresh-out-of-the-box för att de om den verkligen är så seg som du tror.
@markstrom 28389 wrote:
Se till att stänga av SSH, den drar en hel del kräm.
Finns en app i AppStore som heter Benchmark så kan du jämföra telefonens hastighet mot en fresh-out-of-the-box för att de om den verkligen är så seg som du tror.
I Benchmark så får du bara “poäng”, ett betyg så att säga på din telefon. Vad ska du göra med dessa poäng sen?
@markstrom 28389 wrote:
SSH är ingen bakgrundsprocess, det är varken segt eller drar batteri 😉 SSH är ungefär lika batteriätande som låsknappen när den inte används 😛
@markstrom 28389 wrote:
Ska prova det. Så kan vi skapa någonting vackert sen.
@carpe 28394 wrote:I Benchmark så får du bara “poäng”, ett betyg så att säga på din telefon. Vad ska du göra med dessa poäng sen?
Jämföra med alla andra?
Jag har haft min iPhone 3G 16 GB nu sen mars april någon gång.
Har aldrig återställt den eller så. Den är inte jailbreakad. Jag vet inte om jag bara har fått för mig detta men det känns som att den har blivit skitseg. Att synkronisera telefonen tar minst 10 min t.ex.
Nu är det såhär att jag funderar på att återställa den och då är frågan till er vilket är det bästa sättet att göra detta på?
Jag har en massa bilder, filmer och musik på den som jag inte vill bli av med, musiken i sig är ju inget större problem för dom kan man ju lägga in igen, vilket är lite jobbigt men inte så farligt men just filmerna har jag ju inte kvar på datorn.
Finns det något bra gratis program där man kan föra över sina filer från iPhonen till datorn?Börja med en soft reset. håll ned Home+power i 10 sekunder
@jokerm 45380 wrote:
Är inte det samma sak som att starta om telefonen bara?
meh, metoden jag nämnde kalas hard reset… testa detta först. Det brukar väcka min hustrus trötta 3G…
Programmet för att föra över dina filer kallas iTunes och är gratis =) Jag föreslår att du synkar över alla bilder, filmer och musik via iTunes till datorn. Om du inte bryr dig om upplåsning så kör du en ren Restore via iTunes och när du kopplar in telefonen igen så kan du synka över bilder, filmer och musik igen. Ange dock telefonen som ny och återskapa den inte via den back du tog innan Restore.
@freebo 45387 wrote:
Programmet för att föra över dina filer kallas iTunes och är gratis =) Jag föreslår att du synkar över alla bilder, filmer och musik via iTunes till datorn. Om du inte bryr dig om upplåsning så kör du en ren Restore via iTunes och när du kopplar in telefonen igen så kan du synka över bilder, filmer och musik igen. Ange dock telefonen som ny och återskapa den inte via den back du tog innan Restore.
Det går väl inte o föra över filmerna man har på sin iPhone direkt till iTunes?
Hur fan gör man då? Har provat förut och jag får inte det att funka.Om jag kör en total återställning, vilket är väl det bästa om man vill ha en “fabriksny” iPhone så blir telefonen helt tom.
Alla kontakter osv, hur får man in dom då?@jokerm 45392 wrote:
Det går väl inte o föra över filmerna man har på sin iPhone direkt till iTunes?
Hur fan gör man då? Har provat förut och jag får inte det att funka.Om jag kör en total återställning, vilket är väl det bästa om man vill ha en “fabriksny” iPhone så blir telefonen helt tom.
Alla kontakter osv, hur får man in dom då?ok jag orkar inte starta min 3G och agera arkeolog men 3Gn stödjer väl inte videorecording? så eftersom du inte JBat telefonen utgår jag från att du talar om filmer du fört över själv till telefonen vi iTunes. Den metod jag rekommenderade ger dig en splitter ny lur, iaf mjukvarumässigt och kontakterna synkar du tillbaka efter din en restore
Som du beskriver situationen låter det som om du inte använder iTunes… har du synkat dina kontaker med datorn ngn gång??
@freebo 45393 wrote:
ok jag orkar inte starta min 3G och agera arkeolog men 3Gn stödjer väl inte videorecording? så eftersom du inte JBat telefonen utgår jag från att du talar om filmer du fört över själv till telefonen vi iTunes. Den metod jag rekommenderade ger dig en splitter ny lur, iaf mjukvarumässigt och kontakterna synkar du tillbaka efter din en restore
Som du beskriver situationen låter det som om du inte använder iTunes… har du synkat dina kontaker med datorn ngn gång??
Ne självklart så pratar jag om vanliga filmer och serier, inte något som man har spelat in med kameran, och dom filmerna, serierna, musiken som man har på iPhonen går väl inte o kopiera direkt in i någon iTunes mapp?
Jo, det är ju klart jag använder iTunes.
Anledningen till att jag blir lite osäker är när du skriver “Ange dock telefonen som ny och återskapa den inte via den back du tog innan Restore.”
Om jag inte tar back up filen, då får jag väl inte kontakerna?@jokerm 45394 wrote:
Ne självklart så pratar jag om vanliga filmer och serier, inte något som man har spelat in med kameran, och dom filmerna, serierna, musiken som man har på iPhonen går väl inte o kopiera direkt in i någon iTunes mapp?
Jo, det är ju klart jag använder iTunes.
Anledningen till att jag blir lite osäker är när du skriver “Ange dock telefonen som ny och återskapa den inte via den back du tog innan Restore.”
Om jag inte tar back up filen, då får jag väl inte kontakerna?ok, om du har filmerna i din iPhone fick du väl över dem via iTunes från din PC? If so så ligger de ju i iTunes videoarkiv på din dator. Då jag streamar alla via Air Video har jag inga filmer på min iPhone så du får söka vidare eller vänta på att ngn annan svarar.
När JAG synkar telefonen så kan jag välja att synka kontakterna med antingen Windows Adressbok, Google Contacts eller Yahoo adressbok, har du Mac lär du ha andra/fler alternativ men hur som helst så skall du tillse att du har kontakterna på datorn oxo, det är ju det som är halva poängen med att “synka”/replikera. Kolla under Info-fliken i Itunes när du pluggat in din telefon så ser du om/hur kontakterna ligger lagrade på datorn.
Om du väljer att återställa telefoen som ny förlorar du mottagna SMS/mail etc men det lär det nog vara värt
@freebo 45400 wrote:
ok, om du har filmerna i din iPhone fick du väl över dem via iTunes från din PC? If so så ligger de ju i iTunes videoarkiv på din dator. Då jag streamar alla via Air Video har jag inga filmer på min iPhone så du får söka vidare eller vänta på att ngn annan svarar.
QUOTE]Nej det går ju inte eftersom filmerna inte finns längre kvar på datorn.
Men tack för hjälpen:)Någon annan som vet om det finns något program som man kan överföra filer från iPhone till datorn? PC pratar jag om nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.