Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › seg iphone 3g
-
AuthorPosts
-
Tjena,
Har en iphone 3g 8gb. Om man trycker på nån av ikonerna (eller vad man kallar dom) t ex inställningar, klocka, sms osv. så upplever jag det tar ganska lång tid innan sidan är klar, tar typ runt 2-3 sekunder från att man trycker på knappen till att sidan är klar och man kan klicka vidare.
Ska det vara så? kan man göra något åt det? garanti?
Gör ju egentligen inte så mycket mer än att det är ganska vardags störande./Martin
Är den jailbreakad? testa starta om den
Yes den är jailbreakad, kanske det som är problemet? fast den var inte så seg precis efter jag jailbreakad telefonen, utan det har blivit segare med tiden.
Om du kör med teman (winterboard osv) och program installerade (från cydia/installer) så kan det sega ner telefonen (teman framförallt)… testa ta bort lite.. en reboot brukar hjälpa rätt bra för mig med.
Ta bort apparna du installerat sen den blev seg, en och en och testa om det blir normalt igen. Är förmodligen någon app som tar upp riktigt mkt av prestandan på iphonen.
Nu har jag tagit bort alla apps på telefonen plus startat om den, den är fortfarande seg, tar fortfarande runt 3 sekunder från man trycker på en av ikonerna tills sidan är klar och man kan klicka vidare.
man kanske ska testa att återställa telefonen och installera cydia och yellowsnow igen? tror ni det hjälper eller är det mjukvara problem? tänkte på kanske att återställa den och sen lämna in den och hoppas på att garantin gäller?@castenfors 24716 wrote:
Nu har jag tagit bort alla apps på telefonen plus startat om den, den är fortfarande seg, tar fortfarande runt 3 sekunder från man trycker på en av ikonerna tills sidan är klar och man kan klicka vidare.
man kanske ska testa att återställa telefonen och installera cydia och yellowsnow igen? tror ni det hjälper eller är det mjukvara problem? tänkte på kanske att återställa den och sen lämna in den och hoppas på att garantin gäller?Prova återställa den och titta om den är seg fortfarande. Sedan kan du ta dig till telia, men som sagt. Först av allt så får du Återställa den.
Återställ den och om det inte funkar ring telias kundtjänst och fråga va de tycker du ska göra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.