Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Seg iPhone efter ca 1 dag
-
AuthorPosts
-
Min 3gs går superbt efter omstart. Men sen efter ca 1-2 dagar så börjar den gå jättesegt inte alls samma flyt som när den e nystartad.
Nån annan som har liknande problem, eller nån bra lösning på Det hela?
Är den jailbreakad? Hur mycket diskutrymme har du kvar i telefonen?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7322-full-iphone-7-gb-pa-ovrigt.html
@freebo 59980 wrote:
Är den jailbreakad? Hur mycket diskutrymme har du kvar i telefonen?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7322-full-iphone-7-gb-pa-ovrigt.html
Hej!
Nej den är inte jailbreakad.
Har 27,9gb ledigt. Uppdaterad med allt det senaste
Jag har aldrig hört talas om en standard iPhone som segar ned sig, själv operativsystemet är oerhört resurssnålt och optimerat så det enda jag kan tänka mig är att någonting verkligen är så pass fel att du måste återställa den till ursprungsskick via iTunes.
När du gjort det skall du inte läsa in någon backup utan sätta upp den som en ny telefon. Att läsa in en gammal backup innebär nämligen att du läser in det fel du försöker åtgärda…
@freebo 59991 wrote:
Jag har aldrig hört talas om en standard iPhone som segar ned sig, själv operativsystemet är oerhört resurssnålt och optimerat så det enda jag kan tänka mig är att någonting verkligen är så pass fel att du måste återställa den till ursprungsskick via iTunes.
När du gjort det skall du inte läsa in någon backup utan sätta upp den som en ny telefon. Att läsa in en gammal backup innebär nämligen att du läser in det fel du försöker åtgärda…
Tack för svaret, jag kör på en stund till annars så blire återställning som du säger…….
@freebo 59991 wrote:
en snabb fråga bara, om man sätter upp den som ny, försvinner inte allt då? alltså alla appar, bilder, osv?
Om du ser till att konfigurera din synkronisering av telefonen med iTunes innan så har du appar, musik, foton, allt i datorn – redo att synkas tillbaka efter återställningen. Det du förlorar är bl.a dina telefoninställningar, SMS, mail och t.ex mailkontoinställningar. Detta är data du kan backa upp manuellt om du har jailbreakat men som sagt, du får inte tillbaka allt men det mesta.
Vad gäller mailen så kör väl alla med IMAP idag så alla mail får du tillbaka 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.