Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Seg iPhone Tråden!
-
AuthorPosts
-
Nu vill jag ha hjälp och antar att andra också vill ha hjälp!
Hur f*n gör man telefonen snabbare efter Jailbreak? :O
Delar med mig med 2 tips:
*Kör utan Winterboard
*Installera MemTool från Cydia, Det tar bort onödiga processer som körs.@steffeiphone 48862 wrote:
Nu vill jag ha hjälp och antar att andra också vill ha hjälp!
Hur f*n gör man telefonen snabbare efter Jailbreak? :O
Delar med mig med 2 tips:
*Kör utan Winterboard
*Installera MemTool från Cydia, Det tar bort onödiga processer som körs.Personligen har jag inte märkt att telefonen är nå segare efter att den startats upp jämfört emot vad den var utan jailbreak.
Beror väl som sagt på vilka program man har igång.Men ska hålla denna tråd under bevakning och se om det kommer upp nå tweak-tips.
Som steffeiphone skriver:
Wåga wägra Winterboard!
😀
@snook 48884 wrote:
Som steffeiphone skriver:
Wåga wägra Winterboard!
😀
Hade Winterboard fram tills igår… Tog bort den på måfå för att testa och min iPhone blev betydligt snabbare efter en reboot 🙂 Trodde inte winterboard tog så mycket RAM eftersom att jag hade det bara installerat men körde med orginal tema. (hade det ifall man hittar nåt snyggt tema) 🙂
Snabbare iPhone ? Köp 3gs:)
tack för tipset med winterboard… tyckte min telefon var helt oseriöst seg.. fast jag körde med “orginal” tema.. tog också bort sbsettings å nå annat skit… egentligen var det inte seghet som jag har upplevt utan mer att telefonen fryslaggar när jag skriver sms osv
@gambler3k 56326 wrote:
tack för tipset med winterboard… tyckte min telefon var helt oseriöst seg.. fast jag körde med “orginal” tema.. tog också bort sbsettings å nå annat skit… egentligen var det inte seghet som jag har upplevt utan mer att telefonen fryslaggar när jag skriver sms osv
Tar SBS allt för mycket? Tror att WB är den som suger musten ur en iPhone
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.