Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › seg mottagning av telia mms..
-
AuthorPosts
-
undrar om det är fler än jag som har väldigt seg mottagning när man får en MMS meddelande? tar nästan exakt 24 timmar från att den sänts tills man får ett sms som man sedan ska sega sig till i telias/halebop mms tjänstsida….som går sakta även med full 3g:mad2:
@r2d2 30462 wrote:
undrar om det är fler än jag som har väldigt seg mottagning när man får en MMS meddelande? tar nästan exakt 24 timmar från att den sänts tills man får ett sms som man sedan ska sega sig till i telias/halebop mms tjänstsida….som går sakta även med full 3g:mad2:
Hur menar du då?
Är det i SwirlyMMS? Eller är den inte jailbreakad och du bara får “sms-mms”?
oj glömde detaljer, har en med halebop inga som helst jailbreak.utan ett sms om att man ska gå in i telias mms tjänstsida ( som för övrigt borde va snabbare att ladda , men telia är som dom är …) vet att tex tjejen skickade ett mms på onsdag runt 11 och fick den på torsdag runt 12 dagen efter. har varit så med alla mms hittils jag fått sedan jag köpte telefonen för 3-4 veckor sedan…..udrade om fler får sina mms så sent efter att dom är sända eller om det bara är jag.
det är inte så man längtar till uppdateringen i sommar =D
@r2d2 30548 wrote:
oj glömde detaljer, har en med halebop inga som helst jailbreak.utan ett sms om att man ska gå in i telias mms tjänstsida ( som för övrigt borde va snabbare att ladda , men telia är som dom är …) vet att tex tjejen skickade ett mms på onsdag runt 11 och fick den på torsdag runt 12 dagen efter. har varit så med alla mms hittils jag fått sedan jag köpte telefonen för 3-4 veckor sedan…..udrade om fler får sina mms så sent efter att dom är sända eller om det bara är jag.
det är inte så man längtar till uppdateringen i sommar =D
Stäng av mms tjänsten på Halebop, så kommer du att få dina “mms-sms” direkt.
När den är på så försöker den att skicka ett riktigt mms, men ger sedan upp och skickar sms efter 24 tim.
Kontakta Halebop för mera information eller gå in på deras hemsida.
åh fan det visste jag inte att det funkade så, letar runt nu på deras hemsida….hittar ioförsig inget men forsätter en stund till….bara att sätta igång den igen när 3,0 kommer i sommar ju =) tackar
man får dessutom en länk till telias mms sida som verkar va skitjobbig att ladda upp …halebop har ju en egen sida..får nog lägga in den som favorit o sen gå in i den…fast enklast är ju att klicka på länken i sms:et …
min e skitseg på att ta emot mms dessutom funkar inte alltid telias mms-sida så man får en helt blank frame i mitten på hemsidan. KASST
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.