Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Sen Leverans…
-
AuthorPosts
-
Tjabba alla iPhone 4 ägare ute i sverige! Jag är GANSKA så avis på er just nu…
Jag beställde en 32gb hos telia den 10/8-10…min polare beställde en likadan fast 16gb dagen efter…han har haft sin i snart 2 veckor…sj ringer man och klagar och försöker få någon som helst hjälp med detta men icke…Min fråga är då om någon möjligtvis har någon anning om att det har något att göra med att jag beställt en 32gb och om någon vet vad tidskillnaden är mellan dom?
tackÄr nog olika skillnader gällande olika operatörer beroende på hur många som beställt den modellen och hur lång själva kön är i dagsläget hos det företaget, och hur tätt de får sina leveranser.
Nu har jag visserligen en 16GB-modell som jag fick tag på, men när 3GS hade sin lansering och jag beställde 32GB så fick jag vänta lite längre än de som hade beställt 16GB-versionen.
Det handlade inte om jättelånga tider då, utan var väl +1 vecka jag fick vänta.
Känner väl ungefär lika dant jag. Beställde min iPhone 4 32 GB hos Tre den 30/7. De sa att leveranstiden var ta 2-3 veckor. Är ni inne på den 6e veckan och jag har inte fått den än. Typ alla jag känner som beställde ungefär samtidigt har fått sina men jag inte. Är riktigt irriterad faktiskt.
@mizch 77450 wrote:
Känner väl ungefär lika dant jag. Beställde min iPhone 4 32 GB hos Tre den 30/7. De sa att leveranstiden var ta 2-3 veckor. Är ni inne på den 6e veckan och jag har inte fått den än. Typ alla jag känner som beställde ungefär samtidigt har fått sina men jag inte. Är riktigt irriterad faktiskt.
Har du tagit en kontakt med tre (3) om detta?
Om inte så lär du väl göra det och höra efter och berätta att de du känner har fått sin telefon medans du ej har fått det och att ni beställde mer eller mindre samtidigt.Hej
Har själv beställt en 32Gb. Har kollat på två olika ställen och svaret jag fått är att de ej mottagit några 32Gb än. Detta var på Phonehouse och Katshing.
Har nu beställt på Katshing och dom kunde inte svara på när nya kom in.
Men den som väntar…..Kan det vara så att man väntar på en uppdatering av antennproblemet?
/ Johan
Det jag kom på nu och glömde att fråga är: Är det vita eller svarta modellen ni har beställt?
Vet att många gjort köp via katshing på den vita modellen och gnäller över leveranstiden, trots att apple har gått ut med att det är förseningar med den vita modellen.Vill bara säga det, om det är en vit ni har beställt, att det kommer ta ett bra tag isf innan leverans.
Om det är en svart modell så har jag inget svar på frågan.Jag har också beställt den svarta.
Jag har varit i kontakt med Tre ett flertal gånger men får olika svar hela tiden.
Beställde den 30/7
Ringde 2/8 för att fråga om leveranstid, fick då svaret 2-3 veckor
Ringde 13/8 och frågade om leveranstid och operatörsbyte, fick då svart 3 veckor
Ringde 26/8 fick då svaret att den packades och borde komma i nästa vecka men de kunde inte lova något.Nu är jag inne på 6e veckan. Har den inte kommit på fredag sringer jag igen.
Fick dock ett sms från Tre igår om att mitt operatörsbyte kommer ske den 10/9 så vi får väl se om den kommer i denna vecka, vilket jag hoppas på.
Update: Ringde Tre nyss och frågade hur det låg till. Pratade men en trevlig (för första gången) tjej som sa att den skickades igår. Så nu håller jag tummarna för att det ligger en avi i brevlådan när jag kommer hem från jobbet. Annars hoppas jag den kommer i morgon 😀
@mizch 77483 wrote:
Jag har också beställt den svarta.
Jag har varit i kontakt med Tre ett flertal gånger men får olika svar hela tiden.
Beställde den 30/7
Ringde 13/8 och frågade om leveranstid och operatörsbyte, fick då svart 3 veckor
Ringde 26/8 fick då svaret att den packades och borde komma i nästa vecka men de kunde inte lova något.Nu är jag inne på 6e veckan. Har den inte kommit på fredag sringer jag igen.
Fick dock ett sms från Tre igår om att mitt operatörsbyte kommer ske den 10/9 så vi får väl se om den kommer i denna vecka, vilket jag hoppas på.
Update: Ringde Tre nyss och frågade hur det låg till. Pratade men en trevlig (för första gången) tjej som sa att den skickades igår. Så nu håller jag tummarna för att det ligger en avi i brevlådan när jag kommer hem från jobbet. Annars hoppas jag den kommer i morgon 😀
Du borde få något ID för att spåra paketet.
Det kommer skickas med DHL, har jag för mig att de använder sig utav.
Så har du Id-numret så ska du kunna gå å plocka ut den direkt den är framme, förutsatt att du har med dig legitimation vid tillfället 🙂Åkte till farsta (Sthlm) med sambon… Bara för skojs skull frågade jag om dom hade iPhones 4 inne… Svaret blev: “Njeeeaaa” … jag har en men den är bokad… Det var bokad men jag fick den ialla fall. =) Så det finns lite telefoner där och här….
@mizch 77450 wrote:
JA! det är förjävligt! fyfan för detta…. kan man inte lansera en mobil odentligt ska den fan inte lanseras!
@mizch 77483 wrote:
Jag har också beställt den svarta.
Beställde den 30/7
Lyckliga människa…. jag har ringt tlia ett flertal gånger och dom svara med samma svar…jag ska ringa nu på onsdag eller kanske till och med åka in till dom och läxa upp dom ^^
@minglarn 77516 wrote:
Åkte till farsta (Sthlm) med sambon… Bara för skojs skull frågade jag om dom hade iPhones 4 inne… Svaret blev: “Njeeeaaa” … jag har en men den är bokad… Det var bokad men jag fick den ialla fall. =) Så det finns lite telefoner där och här….
Skönt för dig, men pissigt dåligt av det stället som lämnade ut en telefon med tanke på att nu får den som hade bokat den vänta ytterligare tid.
Lycka till med din nya lur nu!
Då ska jag ringa i morgon och se om jag kan fånågot ID för paketet. Tack för tipset!
@mizch 77555 wrote:
Då ska jag ringa i morgon och se om jag kan fånågot ID för paketet. Tack för tipset!
Id brukar alltid komma på mailen. Det har jag alltid fått när jag beställt från tre.se varesig det var abonnemang med telefon eller ett helt kontantköp av produkt.
Men du kanske beställde via telefon?
@muffins 77524 wrote:
Skönt för dig, men pissigt dåligt av det stället som lämnade ut en telefon med tanke på att nu får den som hade bokat den vänta ytterligare tid.
Lycka till med din nya lur nu!
Dåligt var det nog inte… Killen/tjejen som bokade den dök alrdig upp. Kl 12:00 skulle personen plocka upp den. Men efter 12:05 så fick jag den. Så rätt är rätt..
Det verkar vara ganska stor skillnad i lev tiderna på 16 och 32GB, på Halebop står hela tiden att dom leverar 16GB men 32orna verkar levereras inte lika ofta.
Ringde Tre igen idag. Kvinnan jag pratade med sa att den skickdes kvart i 9 idag. Hon jag pratade med igår måste ha misstolkat uppgifterna sa dom. Och de kan inte lämna ut koll-id via telefon.
Ringde dock en gång till då svaren brukar variear och pratade med en man den här gången. Han gav mig koll-id nr för paketet och sa att jag skulle kolla på DHL’s sida då de skickar paketen med dom. Paletet borde gå att hänta ut idag om allt gick som det skulle.
Så jag gick in på DHL’s hemsida men när jag söker på paketnr jag har fått så får jag resultatet: “Ingen status hittades för din DHL Sökning. Vänligen försök igen.” Vad beror det på? Har jag fel nr eller är det bara för att det inte är levererat än som jag inte får någon träff? Någon som vet? Och hur snabba är DHL på att leverera paket?@mizch 77600 wrote:
Ringde Tre igen idag. Kvinnan jag pratade med sa att den skickdes kvart i 9 idag. Hon jag pratade med igår måste ha misstolkat uppgifterna sa dom. Och de kan inte lämna ut koll-id via telefon.
Ringde dock en gång till då svaren brukar variear och pratade med en man den här gången. Han gav mig koll-id nr för paketet och sa att jag skulle kolla på DHL’s sida då de skickar paketen med dom. Paletet borde gå att hänta ut idag om allt gick som det skulle.
Så jag gick in på DHL’s hemsida men när jag söker på paketnr jag har fått så får jag resultatet: “Ingen status hittades för din DHL Sökning. Vänligen försök igen.” Vad beror det på? Har jag fel nr eller är det bara för att det inte är levererat än som jag inte får någon träff? Någon som vet? Och hur snabba är DHL på att leverera paket?Du har nog fått fel ID-nummer, för om dom säger dom har skickat den så borde det stå vart paketet är just nu , tex om dom skickade från västerås och den ska till malmö så borde det stå att den kommit till Malmö och då vet man att telefonen kommit till rätt stad och ska bara köras ut till området där du bor.
Så ring igen och kontrollera att du fått rätt nummer
Ringde nu igen och då sa dom att paketet hade skickats från dom men troligtvis då inte registrerats hos DHL än. Jag skulle söka på numret senare idag igen. Så det blir väl bara till att vänta som man har blivit ganska van vid nu….
ringde precis telia….jag fick då höra att alla 32gb iphone 4 har dubbelt så lång väntetid jämfört med 16gb:( så inga ljusa glimtar för er med en beställd 32gb:are…men men, bara att vänta och se….
kollade precis på DHL’s sida igen för att spåra paketet men får fortfarande inte fram något resultat…. suck
tar det så lång tid för att registrera ett paket?@antson49 77659 wrote:
ringde precis telia….jag fick då höra att alla 32gb iphone 4 har dubbelt så lång väntetid jämfört med 16gb:( så inga ljusa glimtar för er med en beställd 32gb:are…men men, bara att vänta och se….
Jag beställde min 32GB från Telia den 12/8 i butik och den skickades nyss ut så du borde få din vilken dag som helst då dom ordnarna förmodligen behandlades samtidigt centralt då 🙂
08:45 igår sa dom att den hade skickats
kan fortfarande inte spåra ordern på DHL’s hemsida…Tycker att DHL suger…
Flera gånger som jag fått kollinummer att spåra hos dom så har paketet aldrig blivit inskrivet på deras sida alls utan bara dykt upp så småningom…
fick ett brev senare under dagen från Tre där det stog att jag har ett paket att hämta ut.
Så nu har jag äntligen fått min iPhone!!!! Tjoho!!!! Håller på och synkar den med iTunes nu.
Kollade dock p DHL’s hemsida igen och det går fortfarande inte att spåra paketet. och jag har dubbelkolla att nummret stämmer.
Jag la beställningen den 30 juli och den gick igenom den 31 juli. I morgon flyttas mitt nr från Telia till Tre. Så i morgon har det tagit exakt 6 veckor att få den. Fast jag har fått sagt till mig tre gånger att det ska ta 2-3 veckor. Lite dåligt att säga det när de inte kalla hålla vad de säger….Som jag brukar säga; Den som vängtar på något gott bir aldrig tjock
@mizch 77762 wrote:
fick ett brev senare under dagen från Tre där det stog att jag har ett paket att hämta ut.
Så nu har jag äntligen fått min iPhone!!!! Tjoho!!!! Håller på och synkar den med iTunes nu.
Kollade dock p DHL’s hemsida igen och det går fortfarande inte att spåra paketet. och jag har dubbelkolla att nummret stämmer.
Jag la beställningen den 30 juli och den gick igenom den 31 juli. I morgon flyttas mitt nr från Telia till Tre. Så i morgon har det tagit exakt 6 veckor att få den. Fast jag har fått sagt till mig tre gånger att det ska ta 2-3 veckor. Lite dåligt att säga det när de inte kalla hålla vad de säger….Som jag brukar säga; Den som vängtar på något gott bir aldrig tjock
Grattis! Jag var precis och hämtade min =) Tog exakt 4 veckor för mig att få den och när jag beställde den sa dom 4-6 veckor så jag ska inte klaga på något 😀
Nu ska här synkroniseras, sedan lekas!
@swegooner 77770 wrote:
Grattis! Jag var precis och hämtade min =) Tog exakt 4 veckor för mig att få den och när jag beställde den sa dom 4-6 veckor så jag ska inte klaga på något 😀
Nu ska här synkroniseras, sedan lekas!
Grattis grabbar! 😀 själv har man fått en bekräftelse idag på att den har levererats, fick kolli nummer också 😀 så något kommer inom kort att hända…får se när paket tillslut dyker upp :)…kanske nästa vecka om jag har tur eller?
jag får säga samma som du vad gällande 4-6 veckor…är i slutet på min fjärde, börjar 5e nästa så man ska igentligen inte klaga;)
@antson49 77796 wrote:
Grattis grabbar! 😀 själv har man fått en bekräftelse idag på att den har levererats, fick kolli nummer också 😀 så något kommer inom kort att hända…får se när paket tillslut dyker upp :)…kanske nästa vecka om jag har tur eller?
jag får säga samma som du vad gällande 4-6 veckor…är i slutet på min fjärde, börjar 5e nästa så man ska igentligen inte klaga;)
Jag fick min bekräftelse idag med, och kunde hämta ut den på eftermiddagen, så den ligger nog och väntar på dig på uthämtningsstället då 😀
Har suttit och lekt med min några timmar och börjar lära mig hitta bland funktionerna. Det är min första iPhone så det är en del att lära sig. Har synkat den nu och lagt in en massa appar. Nu gäller det bara att sortera dom 😉
Värt att vänta 6 veckor? Ja, men jobbigt var det.@swegooner 77813 wrote:
Jag fick min bekräftelse idag med, och kunde hämta ut den på eftermiddagen, så den ligger nog och väntar på dig på uthämtningsstället då 😀
Var och hämtade min idag!:D Härlig dag!….
@antson49 77796 wrote:
Min kompis köpte sin på 3 och de sa till henne 4-6 veckor hon fick sin efter 1 vecka så hon hade Mycket stor TUR
@mizch 77762 wrote:
Jag la beställningen den 30 juli och den gick igenom den 31 juli. I morgon flyttas mitt nr från Telia till Tre. Så i morgon har det tagit exakt 6 veckor att få den. Fast jag har fått sagt till mig tre gånger att det ska ta 2-3 veckor. Lite dåligt att säga det när de inte kalla hålla vad de säger….
Jag beställde också min 32 GB iPhone 4 från 3 den 30 juli men har inte fått den ännu. När jag ringde till 3 igår fick jag veta att de som ansvarar för att skicka ut mobilerna hade missat min order. Jag är nog den som väntat längst av alla. 6 veckor har passerat nu trots att de lovade att jag skulle få den inom 2 veckor. De har ju självklart ingen aning om när nästa leverans kommer heller.
Hade jag kunnat välja att få vara kvar hos Telia och få mobilen direkt, hade jag lätt betalat mer än 1 000 kr extra för att få slippa 3.
Tycker att jag förtjänar nån slags kompensation av 3. Var är Sverker Olofsson när man behöver honom?
@psipod 77966 wrote:
Jag beställde också min 32 GB iPhone 4 från 3 den 30 juli men har inte fått den ännu. När jag ringde till 3 igår fick jag veta att de som ansvarar för att skicka ut mobilerna hade missat min order. Jag är nog den som väntat längst av alla. 6 veckor har passerat nu trots att de lovade att jag skulle få den inom 2 veckor. De har ju självklart ingen aning om när nästa leverans kommer heller.
Hade jag kunnat välja att få vara kvar hos Telia och få mobilen direkt, hade jag lätt betalat mer än 1 000 kr extra för att få slippa 3.
Tycker att jag förtjänar nån slags kompensation av 3. Var är Sverker Olofsson när man behöver honom?
Ta upp det med tre den dagen du får telefonen och har kvitterat ut den.
Alternativt att du avbeställer din bokning hos dom.@muffins 77967 wrote:
Ta upp det med tre den dagen du får telefonen och har kvitterat ut den.
Alternativt att du avbeställer din bokning hos dom.Tänkte kontakta tre igen nästa vecka..
Lite svårt att avboka den nu då jag inte vill vänta ytterligare 4-6 veckor till hos Telia. Kan ju iofs kolla om nån butik får in den nästa vecka men det känns inte så troligt.
Beställde 16gb förra tisdagen och fick SMS av telia igår att telefonen skickats,
Däremot fick jag ett konstigt kollinummer, typ POE516584654165416516.
Det är ju inget kollinummer som är sökbart, hur gjorde ni andra? 😀
Amstaff: JHag fick ett paket id men det registrerades aldrig hos DHL så det var värdelöst iaf :S
@amstaff 78318 wrote:
Beställde 16gb förra tisdagen och fick SMS av telia igår att telefonen skickats,
Däremot fick jag ett konstigt kollinummer, typ POE516584654165416516.
Det är ju inget kollinummer som är sökbart, hur gjorde ni andra? 😀
Vänta till avin kommer och ta med den till utlämningsstället antar jag. Kollinummret var överflödigt för mig i allafall.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.