Sena sms och kan ej ta emot samtal!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Sena sms och kan ej ta emot samtal!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 216

Hej!

Det är så att min iPhone 3GS har på sistone varit på sitt eget lilla humör. Mitt problem är att jag tar emot sms som folk skickat flera timmar tidigare och att folk inte kan ringa mig alls men jag har inga problem med att skicka sms och ringa.

Har återställt den ett antal gånger och då har den funkat bättre i ungefär några timmar sedan är den tillbaka som den tidigare varit. Undrade om det var det var fel på mitt sim kort så jag testade att använda mitt sim kort med en annan mobil i några dagar och vips så var problemen borta.

Om jag nu har rätt så verkar det vara fel på min iPhone och jag borde lämna in den för reparation. Vad tycker ni?

Mvh, Egzil

muffins
    Member
    Post count: 1906

@zili 76645 wrote:

Hej!

Det är så att min iPhone 3GS har på sistone varit på sitt eget lilla humör. Mitt problem är att jag tar emot sms som folk skickat flera timmar tidigare och att folk inte kan ringa mig alls men jag har inga problem med att skicka sms och ringa.

Har återställt den ett antal gånger och då har den funkat bättre i ungefär några timmar sedan är den tillbaka som den tidigare varit. Undrade om det var det var fel på mitt sim kort så jag testade att använda mitt sim kort med en annan mobil i några dagar och vips så var problemen borta.

Om jag nu har rätt så verkar det vara fel på min iPhone och jag borde lämna in den för reparation. Vad tycker ni?

Mvh, Egzil

Vad händer om du använder ett annat simkort på din iPhone?
    Är det fortfarande samma problem med sena sms och folk som inte kan ringa dig?

Känner igen problemet, dock från iPhone 3G-tiden jag hade, då man använde sig utav ett tunt extra-kort vid simkortet som genererade att man kunde använda vilket simkort man ville fast telen var låst.

ZiLi
    Member

Har inte försökt göra det faktiskt men min iPhone är lagligt upplåst hur som helst så tror inte det ska vara några problem men ska försöka.

Har använt samma sim kort sen oktober förra året och den har aldrig strulat och den funkar som sagt perfekt med andra mobiler

muffins
    Member

@zili 76648 wrote:

Har inte försökt göra det faktiskt men min iPhone är lagligt upplåst hur som helst så tror inte det ska vara några problem men ska försöka.

Har använt samma sim kort sen oktober förra året och den har aldrig strulat och den funkar som sagt perfekt med andra mobiler

Eftersom du själv redan har konstaterat innan du skrev, att det inte är fel på simkortet, så lämna in telefon för garanti-ärende då 🙂

ZiLi
    Member

Tror jag ska göra det, man får hoppas att de byter ut den eftersom den blitt lite sliten efter 10 månaders hård användning 😀

muffins
    Member

@zili 76650 wrote:

Tror jag ska göra det, man får hoppas att de byter ut den eftersom den blitt lite sliten efter 10 månaders hård användning 😀

Gör så du.
    Om du får en annan telefon tillbaka, se till att även den ska vara upplåst, då din nuvarande telefon är upplåst hos operatör redan.

Mvh

ZiLi
    Member

Jodå det ska jag göra 🙂

ZiLi
    Member

Om någon vill veta så har jag nu lämnat in den hos tre. Nämnde också att det fanns sprickor på den. Skulle ta ungefär en och en halv vecka men jag gissar på mer 🙂

SpArRoW
    Member
    Post count: 117

@zili 77049 wrote:

Om någon vill veta så har jag nu lämnat in den hos tre. Nämnde också att det fanns sprickor på den. Skulle ta ungefär en och en halv vecka men jag gissar på mer 🙂

Ok du får skriva hur de gick sen 🙂

haywire61
    Member
    Post count: 10

Jag hade samma problem med min så jag skickade in den och fick en helt ny 🙂

ZiLi
    Member

Kan nu meddela att den blev utbytt på garantin. Jävligt glad är man nu! 😀

ZiLi
    Member

Var och hämta min iPhone idag. Snabb service från Tre men blev bara besviken eftersom jag trodde jag skulle få en ny iPhone i kartong med hörlurar osv. men så var det inte då den kom i en liten plastlåda eller vad man ska kalla det men allt som allt är man nöjd 🙂

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@zili 78134 wrote:

Var och hämta min iPhone idag. Snabb service från Tre men blev bara besviken eftersom jag trodde jag skulle få en ny iPhone i kartong med hörlurar osv. men så var det inte då den kom i en liten plastlåda eller vad man ska kalla det men allt som allt är man nöjd 🙂

du får ju bara telefon inge hörlurar etc..
    eftersom du inte lämna in sånt fick du inget sånt tebax

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.