Senaste modem firmware?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Senaste modem firmware?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Hej!
    Jag har en iPhone 3G som jag planerar att få utbytt på garanti när jag ska till London i nästa vecka. Jag har den på 4.0.1 samt jailbreakad och upplåst. Om jag skulle få en ny skulle den förmodligen komma med 4.0.2 samt det senaste modem firmware som finns.
    Jag har 05.13.04 för tillfället. Vilken är den senaste uppdateringen och kommer den att gå att jailbreaka/låsa upp?

Tack på förhand!

bozz
    Member
    Post count: 1199

Det går för tillfället INTE jba eller låsa upp 4.0.2 alls

muffins
    Member
    Post count: 1906

05.13.04 är den senaste modemfirmware (baseband) på 3G-telefonerna.

Hurvida man kan nergradera firmware/jailbreaka/låsa upp med en 3G-enhet låter jag vara osagt då jag inte vet om det skiljer sig något jämfört mot de andra iPhone-modellerna.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

3G går att nedgradera till 4.0.1 samt att jb och hacktivera med redsn0w

desempleado
    Member

Tack för snabba svar!

hittade den här länken om hur man downgrade:ar till 4.0.1.

Jag har som tur är använt den där “make my life easier-knappen” i Cydia när jag körde 3.1.2. Går det att komma åt ens SHSH-fil från en ny mobil?

desempleado
    Member

http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-4.0.2-with-redsn0w-how-to-guide/ att det går att jailbreaka/låsa upp iphone 3G 4.0.2 utan att nedgradera. Men min fråga angående att nå SHSH-fil från en ny mobil är fortfarande intressant. Går det?

iPhoneReservdelar.se
    Member

SSH är unika för varje telefon

desempleado
    Member

Ok, hur ligger det till med bootroom för Iphone 3G, senare versioner av den modellen har väl ingen ny bootroom som ställer till det vid jailbreaK/upplåsning? Det gjorde man väl bara för 3GS?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det finns 2 bootrom för 3g också, men båda är crackade så att säga så det spelar ingen roll vilken du har

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.