SHSH blob för ios4.0

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Nu uppmanar dev team att alla bör spara sina SHSH blob som kör iOS4.0 inför apples kommande release av 4.1

Men.. en annan som fortfarande kör 3.1.3 kommer antagligen missa det tåget med 4.0 shsh…

innebär det någon skada för mig om jag vill uppgradera till ios4 någon gång i framtiden? skulle det kunna vara så illa att det kanske bara går att få fram jailbreak+unlock till 4.0 ?

Kan man spara shsh för versioner som man inte kör själv? om min iphone ligger på 3.1.3 och jag vill spara så att jag kan installera 4.0 och skippa 4.1 på något vis ?

hmm..

Vad tror ni… eller vad Vet ni? 🙂

Niklas

Gobbe
    Member
    Post count: 92

@_niklas_ 70958 wrote:

Nu uppmanar dev team att alla bör spara sina SHSH blob som kör iOS4.0 inför apples kommande release av 4.1

Men.. en annan som fortfarande kör 3.1.3 kommer antagligen missa det tåget med 4.0 shsh…

innebär det någon skada för mig om jag vill uppgradera till ios4 någon gång i framtiden? skulle det kunna vara så illa att det kanske bara går att få fram jailbreak+unlock till 4.0 ?

Kan man spara shsh för versioner som man inte kör själv? om min iphone ligger på 3.1.3 och jag vill spara så att jag kan installera 4.0 och skippa 4.1 på något vis ?

hmm..

Vad tror ni… eller vad Vet ni? 🙂

Niklas

Läs uppmaningen igen och tryck på bifogade länken.

Rainbird
    Member
    Post count: 13

Lånar tråde lite 🙂
    Jag följde den här guiden: Guide: Signera iPhone 3GS och iPad | iPhoneguiden.se
    Som ni ser i signatur så sitter jag på 3.1.3, men jag har hört att det ska funka ändå. På cydia står det iaf att jag har sparat för både 3.1.3 (gjort tidigare) och nu även 4.0 (trots att jag inte kör 4.0). Jag fick även en .shsh fil på ca 60kb. Verkar det ha fungerat? Skulle jag kunna nergradera till 4.0 från 4.1 efter att ha gått från 3.1.3 -> 4.1, om det blev något strul?

Hade inte iPhonen inkopplad när jag körde umbrella firmware, för det läste jag inget om att det var nödvändigt. Så matade bara in min ECID och valde 4.0 3GS, samt Cydia. Sedan stod det att Det hade sparats på Cydias server och jag fick min lilla .shsh fil. Återigen, verkar det som att det gått vägen? 🙂

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

@rainbird 70967 wrote:

Lånar tråde lite 🙂
    Jag följde den här guiden: Guide: Signera iPhone 3GS och iPad | iPhoneguiden.se
    Som ni ser i signatur så sitter jag på 3.1.3, men jag har hört att det ska funka ändå. På cydia står det iaf att jag har sparat för både 3.1.3 (gjort tidigare) och nu även 4.0 (trots att jag inte kör 4.0). Jag fick även en .shsh fil på ca 60kb. Verkar det ha fungerat? Skulle jag kunna nergradera till 4.0 från 4.1 efter att ha gått från 3.1.3 -> 4.1, om det blev något strul?

Hade inte iPhonen inkopplad när jag körde umbrella firmware, för det läste jag inget om att det var nödvändigt. Så matade bara in min ECID och valde 4.0 3GS, samt Cydia. Sedan stod det att Det hade sparats på Cydias server och jag fick min lilla .shsh fil. Återigen, verkar det som att det gått vägen? 🙂

Perfekt. Det var egentligen en sån guide jag var ute efter. Nu har jag sparat shsh för 4.0 också, fast jag fortfarande kör 3.1.3

Tack.

Niklas

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Det verkar inte fungera på Mac med Os Snowleopard.
    Ser på inläggen där man laddar ner programmet att flera har problem.
    Jag fick leta på en gammal bärbar pc så nu har jag sparat SHSHs för 3.1,3.1.2,3.1.3,4.0 😀

micked
    Member
    Post count: 84

Skynda skynda för nu har dom släppt 4.0.1 och slutar snart signera 4.0.

nimren
    Member
    Post count: 250

När man laddar ner TinyUmbrella så kunde man välja om man skulle spara sin SHSH 4.0 för Cydia eller Apple. Ska man ENDAST välja Cydia eller ska man spara den för Apple också?

micked
    Member
    Post count: 84

Apple så klart. Så länge dom signerar så väljer man dom

Rainbird
    Member
    Post count: 13

Signera iPhone 3GS/4 samt iPad (Lagra dina SHSH blobs) | iPhoneguiden.se
    Guide för att spara Shsh för 4.0.1 på bla 3GS 🙂

Smisken
    Member
    Post count: 130

@rainbird 71357 wrote:

Signera iPhone 3GS/4 samt iPad (Lagra dina SHSH blobs) | iPhoneguiden.se
    Guide för att spara Shsh för 4.0.1 på bla 3GS 🙂

Om man har sparat sin SHSH fil jag gjorde så och fick sparat 4.0.1 det är enda filen jag kan hämta innebär det att “alla” ligger där typ? För i cydia står det att jag har sparat alla shsh filer från 3.0 – 4.0.1 – jag kör iOS 4.0 nu.

Janu4ri
    Member
    Post count: 26

de var inget 😉 .. hittade.. fanns ju en ny SHSH mapp 😀

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.