Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › SIM hack för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Vad tror ni om detta:
Lås upp Iphone 3G – Använd valfri operatör “Nyhet” på Tradera.Jag gissar att det är den här varianten de använder:
Hands-on with DesbloqueioBr’s iPhone 3G unlock – EngadgetNågon som provat och vet att det fungerar?
Här finns den för bara $17.
DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
Det enda jag känner till för iPhone 3G just nu är X-SIM (sim-adapter). Det lurar telefonen att det sitter ett godkänt kort i den (d.v.s. du kan köra vilken operatör du vill => upplåst). Som man kunde göra med första generationens iPhone också. “Nackdelen” med dessa “kort” är att dom oftast kostar minst 300-400 kr men du slipper ju också hela upplåsningsprocessen…
Vet inte vart man kan köpa det dock. Men om iPhone 3G visar sig vara svår att hacka, så kommer vi så se en hel drös med sådana här SIM-adapters på marknaden till iPhone 3G.
@iPhoneinfo.se 7125 wrote:
Det enda jag känner till för iPhone 3G just nu är X-SIM (sim-adapter). Det lurar telefonen att det sitter ett godkänt kort i den (d.v.s. du kan köra vilken operatör du vill => upplåst). Som man kunde göra med första generationens iPhone också. “Nackdelen” med dessa “kort” är att dom oftast kostar minst 300-400 kr men du slipper ju också hela upplåsningsprocessen…
Vet inte vart man kan köpa det dock. Men om iPhone 3G visar sig vara svår att hacka, så kommer vi så se en hel drös med sådana här SIM-adapters på marknaden till iPhone 3G.
Jaha, på så vis. Om jag nu skulle köpa en iPhone 16 GB med kontantkort från Swisscom i Schweiz och som är låst till den operatören, kan jag då bara använda den där X-sim och sen ska allt funka med mitt vanliga halebop kontantkort? Och allting funkar som det ska med alla funktioner och så?
@knappis07 7123 wrote:
DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
Har hört av flera att denna ska fungera och att sidan är ok att beställa ifrån.
@sublim 7171 wrote:
Har hört av flera att denna ska fungera och att sidan är ok att beställa ifrån.
Det var ju goda nyheter.
Efter lite efterforskningar börjar jag dock bli mer tveksam. Zf_ från iPhone Dev team har försökt knäcka låsningen med olika SIM lösningar och kommit fram till att det går (ibland) men att det inte är tillförlitligt.
[3G] xSIMs – don’t bother 🙂 – Hackint0sh
[Turbosim][3G] Let’s see if the proxy theory works … – Hackint0shPrecis som Marcus vill jag också köpa en iPhone 3g från Swisscom. Frågan är då om man vågar göra detta? Och om det kommer gå att låsa upp den… För i så fall köper jag en snarast=)
@knappis07 7123 wrote:
En polare håller på att testa det, hoppas han kommer med svar snart!
@iPhoneinfo.se 7125 wrote:
Jag hade en sån men det gick komma åt min sonyericsson p1i men ingen nät.
Jag har precis köpt en iPhone 3G och vet absolut ingenting om låsa upp osv. då jag aldrig knappt hört talas om det tidigare.
Men om jag fattar rätt efter att sökt runt lite på forumet är att man kan använda vilken operatör man vill efter upplåsningen.
Det är en sak jag bekymrar mig om med Telia, eftersom jag bor i stockholm har nästan ingen Telia, jag äger ett Max 25 abonemang och kan skicka hur många SMS jag vill, men jag får nästan aldrig svar då de kostar 1 kr att svara och nästan alla Sthlms ungdomar har Comviq Kompis Kontantkort.
Så om det nu skulle funka att låsa upp iPhone 3G, skulle jag kunna ge bort mitt Telia abonemang till t ex en släkting och sedan köpa ett Comviq Kompis abonemang och använda det?
Jag har faktiskt läst igenom forumet men inte hittat svar till just det här, bara liknande frågor/svar men inget som bekräftar min fråga.
Tack på förhand.
rotkiv – här är artikeln: Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt! – iPhoneinfo.se
Själv känner jag inte till någon pålitlig sida där man kan köpa dessa SIM-adaptrarna. Fixar du en sådan så kan du använda vilken operatör du vill med din iPhone.
Angående att flytta över abonnemanget o.s.v. vet jag inte riktigt. Men som sagt, fixar du en sådan “SIM-adapter” så kan du köra vilken operatör du vill.
Hur det fungerar kan du läsa om här: Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt! – iPhoneinfo.se
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.