Sim-kort (Telia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Sim-kort (Telia)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

beställde min iPhone 4 dagen efter launch date(söndag) och fick ett papper på onsdag veckan efter att skriva på och skicka in. sen var det bara tyst tills i fredags då jag fick ett sms där det stod att min i´Phone ligger på posten. GRYMT tänkte då jag och åkte in till staden och hämtade den.

MEN! det går ju inte att använda den om man inte fått något sim-kort!:mad:
    Kan det verkligen vara så svårt att skicka sim-kortet först, eller skriva en lapp om när det kommer eller liknande?
    Det är ju som om man säljer en bil utan att ge köparen nycklar till bilen:eek:

Så, någon som vet nät jag kan tänkas få ett sim-kort från telia? och ja, jag har ringt till kundtjänst men de sa att de inte visste vart man skulle kunna få reda på det:confused:

Så därför vore det hyvens om någon med erfarenhet angående telias erbjudande vet när det kommer.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Har inte nyttjat detta erbjudande själv, men har på omvägar hört att det kommer inom ett par dagar, annars gå du till butiken och hör, de har väl även micro-simkort där för användning mig veterligen.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Brukar ta 1-5 dagar efter du fått telefonen.
    Telia gör så när det är köp över nätet tror jag.
    För det var likadant när jag beställde min 3GS när den precis hade kommit ut.
    Telefonen kom och bad-kortet kom 4 dagar senare.

Men binder man sig för ett nytt abonnemang med nytt nummer i en fysisk affär så får man med simkortet direkt.

Varför de gör så vet jag inte.

Le1
    Member
    Post count: 29

ok det låter fint, vänta en vecka till då:cool:

har lånat simkort av min far som har en ipad och lyckades få igång fånen iaf. Jailbreak here i come!

Max500
    Member
    Post count: 15

Kan man alltså gå till en teliabutik och fixa det, känns surt att behöva vänta flera dagar på att få starta upp mobilen:(

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Ja det kan du. När jag köpte min Iphone 4 över disk i Teliabutik så fick jag även ett nytt simkort. Det var iof Halebop, men har dom det så har dom garanterat sina egna simkort också. Så spring dit om du vill ha omgående!

Max500
    Member

Vad ska man ta med sig då och visa för personalen?

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Om det nu är Telia som du beställt av behöver du inte ta med dig någonting. Du säger bara att du har köpt en Iphone 4 av dom och att du behöver ett micro-simkort.

Max500
    Member

Fixade microkortet i butik, killen där sa att simkortet var skickat och att jag skulle få det på måndag. När jag hade fått det “riktiga” simkortet skulle jag gå tillbaka till affären och lämna microkortet. What for? Är det för att de måste “ominstallera” telefonen med det nya?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.