Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Simkorts-luckan fastnat
-
AuthorPosts
-
Har precis köpt min nya iPhone 3G och ville så klart komma igång så snabbt som möjligt. När jag tagit upp “simkortsluckan” och lagt i simkortet så visste jag inte vilket håll det skulle vara åt (Det var lite för mörkt och nu i efterhand ser jag att grejen som sticker ut med ett hål ska vara över hålet). Jag tänkte att det är väl som en USB-port åt rätt håll går det och åt det andra går det inte. Så jag satte , försiktigt, ner hållaren men det tog stopp halvvägs. Jaha fel håll tänkte jag men när jag skulle dra upp så sat det fast åt det hållet också. Nu behöver jag hjälp och råd vad ska jag göra? hur hårdhänt kan man vara? vill absolut inte förstöra den innan jag har andvänt den något.
Hjälp 🙁
Ah ok men helst skulle jag vilja slippa öppna den känns som om det finns stor risk att man ställer till det.
Bara en annan fråga om man inte klarar av det går det på garanti eller liknande? Har köpt den i en teliaaffär kan de hjälpa en?
Garantin gäller helt klart inte detta fall, du har orsakat skadan själv. Telia kommer att skicka telefonen till en serviceverkstad som återkommer med ett kostnadsförslag. Min gissning är att de antingen erbjuder dig en utbytsenhet á x tusen kronor eller i bästa fall(?) en rep. kostnad på i runda slängar 1500:-
Eller så gör du det själv…=)
Precis som Freebo säger så gäller garantin inte när det gäller skador som man har orsakat själv. Om jag förstår dig rätt så har du fortfarande inte skadat nånting, ditt simkort har fastnat halvägs. Jag skulle gå till butiken och be de hjälpa dig med ditt problem, är de snälla så kommer de att hjälpa dig och om de blir hårdhänta och sabbar den så har de orsakat skadan själv och kan stå för ett nytt simkortshållare. Jag skulle dessutom inte öppna mobilen heller, öppnar du den så slutar garantin att gälla på ditt splitter nya iPhone, hellre att du sabbar imkortshållaren och pröjsar ett par hundralappar för en ny än att du blir av med ditt garanti.
Ja jag vet inte hur jag ska göra.
Nu säger jag OM och bara OM jag öppnar den som det vissas i länken över hur kommer det funka eftersom den visar att man ska ta bort Simkortslukan innan och det kan ju inte jag.@nilszon 65103 wrote:
Ja jag vet inte hur jag ska göra.
Nu säger jag OM och bara OM jag öppnar den som det vissas i länken över hur kommer det funka eftersom den visar att man ska ta bort Simkortslukan innan och det kan ju inte jag.Det beror lite på hur den har fastnat. Skulle vara bra om du kunde lägga upp en bild på hur den ser ut nu. Stor risk att simkortet och hållaren kommer att delas itu om du öppnar den när den har fastnat halvväg. Då är det lättare att klippa överdelen på hållaren, dra ut sinkoertet med en tång, dra ut resten av hållaren och köpa en ny hållare. Tycker ändå att du ska ta den till butiken och kolla om de kan hjälpa dig först för om du öppnar den, även om lyckas utan problem så kommer din garanti att ryka.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.