Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Simkortshållare i 2 bitar, 1 bit e fast :(
-
AuthorPosts
-
Hej någon som vet hur man öppnar sin iphone 3g rent fysiskt??, min simkortshållare i PLAST har gått sönder och en bit stanna kvar…
Svart
Svart
Svart
Hände exakt samma sak för mig. Var mitt upplåsningskort som gjorde det.
Det var ganska lätt att fixa. Skruva loss de två skruvarna i botten. Sen bänder du upp skärmen. Sitter ett litet gummi-skydd mellan skärm och kant så du bör klara det utan att skada iphone. Sen lossar du de tre sladdarna som sitter fast i skärmen. Därefter är det bara börja plocka upp sim-trayen. Själv hade mitt simkort trasats sönder så jag hade mycket småbitar som skulle bort. Du har förmodligen bara kortsidan på simtrayen som sitter där.
Det var ganska lätt att fixa. Skruva loss de två skruvarna i botten. Sen bänder du upp skärmen. Sitter ett litet gummi-skydd mellan skärm och kant så du bör klara det utan att skada iphone. Sen lossar du de tre sladdarna som sitter fast i skärmen. Därefter är det bara börja plocka upp sim-trayen. Själv hade mitt simkort trasats sönder så jag hade mycket småbitar som skulle bort. Du har förmodligen bara kortsidan på simtrayen som sitter där.
annars är det bara att ta ett gem å få ut den?
Det kanske går i hans fall men inte i mitt då hela simkortet hade splittrats inne i telefonen för mig.
Det kanske går i hans fall men inte i mitt då hela simkortet hade splittrats inne i telefonen för mig.
om hela simkortet har splittats så har du inte gjort som man ska å det hopppas vi att hannes har gjort det
om hela simkortet har splittats så har du inte gjort som man ska å det hopppas vi att hannes har gjort det
Tack, hittade film på ytube tillslut.
Det var den översta delen på simkortshållaren som gick av, då jag tagit ut den typ 100gånger och laddat simkortet med ny info från smartsim. Men nu går den fint igen 😉 Men en ny simkortshållare i aluminium…Tack, hittade film på ytube tillslut.
Det var den översta delen på simkortshållaren som gick av, då jag tagit ut den typ 100gånger och laddat simkortet med ny info från smartsim. Men nu går den fint igen 😉 Men en ny simkortshållare i aluminium…Tack, hittade film på ytube tillslut.
Det var den översta delen på simkortshållaren som gick av, då jag tagit ut den typ 100gånger och laddat simkortet med ny info från smartsim. Men nu går den fint igen 😉 Men en ny simkortshållare i aluminium…@dibb 15013 wrote:
vart köpte du det? i sverige?
Går att köpa för drygt $10.
DealExtreme: $10.59 Repair Parts Replacement SIM Card Slot for iPhone 3GGår också att hitta här för 35 kr: Simkorts hÃ¥llare iPhone 3G-MrGizmo: iPhone & iPod tillbehör – iPhone Reservdelar & UpplÃ¥sning
detta hande for mig ocksa, men i samband med att jag forsokte oppna luckan sa har den lilla knappen som gor att simkortshallaren poppar upp forstorts.
sa nu kan jag inte fa upp simkortet utan att istort sett plocka isar iphonen hela tiden.
finns det nan service station som kan laga sant for en slant?
tacksam for svar….detta hande for mig ocksa, men i samband med att jag forsokte oppna luckan sa har den lilla knappen som gor att simkortshallaren poppar upp forstorts.
sa nu kan jag inte fa upp simkortet utan att istort sett plocka isar iphonen hela tiden.
tacksam for svar….detta hande for mig ocksa, men i samband med att jag forsokte oppna luckan sa har den lilla knappen som gor att simkortshallaren poppar upp forstorts.
tacksam for svar….Kolla med anovo eller närmaste apple store.Du hittar säkert adress och telefonnr.om du söker på nätet.
Kolla med anovo eller närmaste apple store.Du hittar säkert adress och telefonnr.om du söker på nätet.
Kolla med anovo eller närmaste apple store.Du hittar säkert adress och telefonnr.om du söker på nätet.
Bara lite råd för de som råkar ut för detta. Vi ser detta ganska ofta.
https://www.iphoneinfo.se/forum/images/smilies/scared.gif
håll inte på att peta eller dra med saker utifrån – det sitter mycket känsliga guld kontakter som är formade som fiskekrokar. Råkar du få tag i en sådan med en del av släde, simkort eller gem så måste du byta sim kontakten på moderkort. De flesta skulle nog säga att man får byta hela moderkortet, men om man är van med att löda ytmonterade saker och har rätt utrustning så går det att rädda. Dock blir det dyrt.. cirka 1700kr.Passa er för billiga kopior på SIM kortshållaren också, de är tunnare och passar dåligt – ökar risken för detta ska hända. upplåsnings SIM kort ska man vara JÄTTE försiktig med!
- You must be logged in to reply to this topic.